| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hitit Çanak Çömleği | ARK302 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Deniz SARI |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Hitit çanak çömleğinin ortaya çıkışı, özellikleri, yayılım alanı, gelişimi ve yöresel özellikleri bu dersin konusunu oluşturur. |
| Ders İçeriği |
Hitit çanak çömleğinin ortaya çıkışı, özellikleri, yayılım alanı, gelişimi ve yöresel özelliklerini ortaya koymak |
| Ders Kaynakları |
“Gündelik Hayatın ve Ayrıcalığın Nesneleri: Hitit Çanak Çömleği", Hititler. Bir Anadolu İmparatorluğu /
“Hittite pottery: a summary”, Insights into Hittite History and Archaeology. Colloquia Antiqua 2: 241–273, U. D. Schoop, Peeters, Leuven, 2011. Indications of structural change in the Hittite pottery inventory at Boğazköy-Hattuša”, Studia Asiana 5: 145–167, U. D. Schoop, Herder, Rome, 2009. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
| Final | Final | 25 | 1 | 25 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, Hititler | |
| 2 | Orta Tunç Çağı'na Geçiş Dönemi Çanak Çömleği (Ubergangsperiode) | |
| 3 | Orta Anadolu Boyalı çanak çömlek grupları | |
| 4 | Genel Hatları ile Hitit Çanak Çömleği: Assur Ticaret Kolonileri Dönemi | |
| 5 | Genel Hatları ile Hitit Çanak Çömleği: eski Hitit Dönei | |
| 6 | Genel Hatları ile Hitit Çanak Çömleği: Geç Tunç Çağı | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Kültepe Çanak Çömleği | |
| 9 | Rölyefli Keramik | |
| 10 | Boğazköy ve Ortaköy çanak çömleği | |
| 11 | Habur Keramiği | |
| 12 | Nuzi Keramiği | |
| 13 | Genel Değerlendirme | |
| 14 | Final sınavı |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hitit çanak çömleğinin özellikleri ve Önasya kronolojisindeki yeri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hitit çanak çömleğinin özellikleri ve Önasya kronolojisindeki yeri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |