| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tez Çalışması | COĞ8000 | 0 + 1 | 20,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA |
| Ders Veren | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
| Amaç |
Tez çalışmasını sürdüren öğrencilerin konularındaki yeni gelişmelerin ve yayınların incelenmesi ve tartışılması amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm doktora öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi, mevcut bilimsel yayınların takip edilmesi. |
| Ders Kaynakları |
Doktora teziyle ilgili kitaplar ve makaleler.
Ders notları ve literatür |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
40
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
60
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 5 | 20 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 18 | 54 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 11 | 33 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 3 | 13 | 39 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 12 | 36 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 5 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 5 | 5 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 3 | 3 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 1 | 5 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 2 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 5 | 10 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 4 | 2 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 4 | 14 | 56 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 4 | 1 | 4 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 5 | 50 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 510 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
| 2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
| 2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
| 2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
| 2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
| 2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
| 2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
| 2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
| 2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
| 2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
| 2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
| 2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
| 2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
| 2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirirler. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Öğrenciler lisans ve yüksek lisans düzeyindeki yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirirler. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için model oluşturma ve elde edilen sonuçları değerlendirme yetisini kazanırlar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirirler. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ;
| Öğrenciler lisans ve yüksek lisans düzeyindeki yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirirler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için model oluşturma ve elde edilen sonuçları değerlendirme yetisini kazanırlar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,67 | 4,67 | 4,67 | 5 | 4,33 | 4,33 | 5 | 4,67 | 4,67 |