EN
  • Anasayfa
  • COĞ6016 Türkiye Bölge Sistemleri (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
COĞ6016 - Türkiye Bölge Sistemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye Bölge Sistemleri COĞ6016 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Zafer BAŞKAYA
Ders Veren
Amaç

Bölgesel coğrafyanın tanımı, çalışma alanları, kapsamı, bölge kavramı ve bölge çeşitliliği, Türkiye'deki doğal, sosyo ekonomik coğrafi bölgeler hakkında bilgi vermek.

Ders İçeriği

Bölge türleri, Dünya'daki bölgeler, bölge sınırlarının çizilmesi ve Türkiye'deki bölge sistemleri

Ders Kaynakları DİNLER, Z. (1994), Bölgesel İktisat , Ekin Kitabevi Yayınları. Bursa.
DOĞANAY, H. (1984), Bölge Planlamanın Coğrafi Esasları, Atatürk Üniversitesi Fen EdebiyatFakültesi Ders Notları, Erzurum.
KELEŞ, R. (1996), Kentleşme Politikasi, İmge Kitabevi , Ankara.
BAILLY, (1993), Antoine/BEGUIN, Hubert, Introduction à la géographie humaine, Masson, Paris.
CLAVAL, (1993), Paul, Introduction à la géographie régionale, Nathan, Paris.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bölge tanımı ve bölge türleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Doğal bölgeler coğrafyası ve doğal bölgelerin yeryüzünde dağılışı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Türkiye'nin doğal bölgeleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Türkiye'nin jeolojik ve jeomorfolojik bölgeleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Türkiye'nin iklim ve toprak bölgeleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Türkiye'nin hidrografik bölgeleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
7 Türkiye'nin vejetasyon bölgeleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
8 Türkiye'nin biyocoğrafya ve zoocoğrafya bölgeleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
9 Türkiye'nin beşeri bölgeleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Türkiye'nin nüfus,yerleşme ve kültür bölgeleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Türkiye'nin dil ve din bölgeleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Türkiye'nin tarım,hayvancılık ve ormancılık bölgeleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Türkiye'nin maden bölgeleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
14 Türkiye'nin sanayi ve ticaret bölgeleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bölge türlerini ve Dünya'daki dağılışını öğrenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Türkiye'deki bölge çeşitliliğini ve bunu belirleyen faktörleri öğrenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Bölge türlerini ve Dünya'daki dağılışını öğrenir. 5 5 4 4 4 4 5 4 4 5
Türkiye'deki bölge çeşitliliğini ve bunu belirleyen faktörleri öğrenir. 5 5 4 4 4 4 5 4 4 5
Ortalama Değer 5 5 4 4 4 4 5 4 4 5