| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türkiye’nin Kültür Coğrafyası | COĞ6021 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
| Ders Veren | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
| Amaç |
Bu derste Türkiye'nin sahip olduğu binlerce yıllık somut ve somut olmayan kültürel ürünleri dağılışı ve korunması konularının öğretilmesi amaçlanmıştır |
| Ders İçeriği |
Türkiye'nin somut kültürel varlıkları Türkiye'nin somut olmayan kültürel varlıkları Kültürel miras ve turizm ekonomisi |
| Ders Kaynakları |
Tanrıkulu, M. (2018). Coğrafya ve Kültür (Mekan-Kültür-Tarih-Coğrafi İşaret) - Murat Tanrıkulu. Ankara: Pegem Yay.
Tümertekin, E. Özgüç N. (2010). Beşeri coğrafya insan kültür mekan. İstanbul: Çantay kitabevi. Özgen, N. (2018). Sosyal Coğrafya. Ankara: Pegem akademi. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ödev 1 | 15 |
| Ödev 2 | 10 |
| Ödev (Sunum) | 15 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 4 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 4 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 1 | 1 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 1 | 1 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 1 | 1 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 1 | 1 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 2 | 2 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 1 | 2 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 6 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 2 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 6 | 6 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 6 | 6 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 8 | 16 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 6 | 6 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 10 | 10 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 2 | 5 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 1 | 14 | 14 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 8 | 2 | 16 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 9 | 1 | 9 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 9 | 1 | 9 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı (Syllabus) | Sözlü |
| 2 | Kültür kavramı ve kültürün özellikleri | Sözlü |
| 3 | Kültürel Coğrafya, Çalışma Konuları ve Tarihi Gelişimi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 4 | Kültürel Coğrafya İle İlgili Kavramlar | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 5 | Türkiye’de Kültürel Coğrafi Geçmiş | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 6 | Türkiye’de Kültürel Miras | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 7 | Türkiye’de Kültürel Mirasın Korunması | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 8 | Ara sınav, Türkiye’de Halk Kültürü | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 9 | Türkiye’de popüler kültür | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 10 | Bölge ve Kültür Bölgesi ve Türkiye’deki Bölgeleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 11 | Türkiye'nin UNESCO Dünya Miras Listesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 12 | Türkiye’de Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 13 | Türkiye’de Dil ve Din Bölgeleri | Sözlü |
| 14 | Türkiye’de Coğrafi İşaretli Ürünler | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Türkiye'deki somut kültürel miras yapısını bilir | |||
| Türkiye'deki somut olmayan kültürel miras yapısını bilir | |||
| Türkiye'deki coğrafi işaretli ürünleri bilir | |||
| Türkiye'deki halk kültürünü bilir | |||
| Türkiye'deki popüler kültürünü bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye'deki somut kültürel miras yapısını bilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Türkiye'deki somut olmayan kültürel miras yapısını bilir | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Türkiye'deki coğrafi işaretli ürünleri bilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Türkiye'deki halk kültürünü bilir | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Türkiye'deki popüler kültürünü bilir | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,8 | 4,6 | 5 | 5 | 4,8 | 5 |