EN
  • Anasayfa
  • COĞ6021 Türkiye’nin Kültür Coğrafyası (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
COĞ6021 - Türkiye’nin Kültür Coğrafyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye’nin Kültür Coğrafyası COĞ6021 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU
Ders Veren Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU
Amaç

Bu derste Türkiye'nin sahip olduğu binlerce yıllık somut ve somut olmayan kültürel ürünleri dağılışı ve korunması konularının öğretilmesi amaçlanmıştır

Ders İçeriği

Türkiye'nin somut kültürel varlıkları Türkiye'nin somut olmayan kültürel varlıkları Kültürel miras ve turizm ekonomisi

Ders Kaynakları Tanrıkulu, M. (2018). Coğrafya ve Kültür (Mekan-Kültür-Tarih-Coğrafi İşaret) - Murat Tanrıkulu. Ankara: Pegem Yay.
Tümertekin, E. Özgüç N. (2010). Beşeri coğrafya insan kültür mekan. İstanbul: Çantay kitabevi.
Özgen, N. (2018). Sosyal Coğrafya. Ankara: Pegem akademi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 15
Ödev 2 10
Ödev (Sunum) 15
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 6 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 6 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 6 6
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 8 16
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 6 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 8 2 16
Ödev 1 Ödev 1 9 1 9
Ödev 2 Ödev 2 9 1 9
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı (Syllabus) Sözlü
2 Kültür kavramı ve kültürün özellikleri Sözlü
3 Kültürel Coğrafya, Çalışma Konuları ve Tarihi Gelişimi Tartışmalı Ders Sözlü
4 Kültürel Coğrafya İle İlgili Kavramlar Tartışmalı Ders Sözlü
5 Türkiye’de Kültürel Coğrafi Geçmiş Tartışmalı Ders Sözlü
6 Türkiye’de Kültürel Miras Tartışmalı Ders Sözlü
7 Türkiye’de Kültürel Mirasın Korunması Tartışmalı Ders Sözlü
8 Ara sınav, Türkiye’de Halk Kültürü Tartışmalı Ders Sözlü
9 Türkiye’de popüler kültür Tartışmalı Ders Sözlü
10 Bölge ve Kültür Bölgesi ve Türkiye’deki Bölgeleri Tartışmalı Ders Sözlü
11 Türkiye'nin UNESCO Dünya Miras Listesi Tartışmalı Ders Sözlü
12 Türkiye’de Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi Tartışmalı Ders Sözlü
13 Türkiye’de Dil ve Din Bölgeleri Sözlü
14 Türkiye’de Coğrafi İşaretli Ürünler Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye'deki somut kültürel miras yapısını bilir
Türkiye'deki somut olmayan kültürel miras yapısını bilir
Türkiye'deki coğrafi işaretli ürünleri bilir
Türkiye'deki halk kültürünü bilir
Türkiye'deki popüler kültürünü bilir
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Türkiye'deki somut kültürel miras yapısını bilir 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5
Türkiye'deki somut olmayan kültürel miras yapısını bilir 5 5 4 5 4 4 5 5 5 5
Türkiye'deki coğrafi işaretli ürünleri bilir 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5
Türkiye'deki halk kültürünü bilir 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5
Türkiye'deki popüler kültürünü bilir 5 4 5 5 5 5 5 5 4 5
Ortalama Değer 5 4,6 4,6 4,6 4,8 4,6 5 5 4,8 5