| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türkiye'de Kırsal Yerleşme Sorunları | COĞ6022 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Taner KILIÇ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Türkiye'deki kır yerleşmelerinin ikamet, sanayi, ticaret, idari hizmetler ve diğer konularla ilgili sorunları üzerinde durmak. |
| Ders İçeriği |
To focus on problems related to residence, industry, commerce, administrative services and other issues of rural settlements in Turkey |
| Ders Kaynakları |
TÜMERTEKİN, E. ve ÖZGÜÇ, N. (1997), Beşeri Coğrafya (insan - Kültür - Mekan), Çantay Kitabevi, İstanbul.
TUNÇDİLEK, N. (1978), Türkiye'nin Kır Potansiyeli ve Sorunları, İstanbul Üniversitesi Edebiyat FakültesiYayınları, İstanbul. TANOĞLU, A. (1966), Nüfus ve Yerleşme, İstanbul Üniversitesi Yayını No: 1183, İstanbul. Tolun, D. B., 1977, Yerleşme Coğrafyası Kır Yerleşmeleri, İst. Ün. Yayını No: 93. İstanbul |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 7 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
| Final | Final | 4 | 1 | 4 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yerleşmeler ve temel kavramlar | Ders |
| 2 | Yerleşmeyi etkileyen faktörler | Ders |
| 3 | Yerleşme tipleri | Ders |
| 4 | Kırsal yerleşmeler ve dağılışı | Ders |
| 5 | Yerleşmelerde doku | Ders |
| 6 | Kırsal konutlar | Ders |
| 7 | Ara sınav, Kırsal konutlarda yapı malzemesi ve plan özellikleri | Ders |
| 8 | Kırsal yerleşme tasnifi | Ders |
| 9 | Köy tipleri | Ders |
| 10 | Bölgesel farklılıklar | Ders |
| 11 | İkamet sorunları | |
| 12 | Ulaşım sorunları | |
| 13 | Eğitim ve sağlık sorunları | |
| 14 | Diğer sorunlar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Türkiye'deki kır yerleşmelerinde ortaya çıkan sorunları ve nedenlerini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Türkiye'deki kır yerleşmelerinin dağılışını bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Türkiye'deki kır yerleşmelerinin türlerini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye'deki kır yerleşmelerinde ortaya çıkan sorunları ve nedenlerini bilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ;
| Türkiye'deki kır yerleşmelerinin dağılışını bilir | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ;
| Türkiye'deki kır yerleşmelerinin türlerini bilir | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,67 | 4,67 | 4,67 | 4,67 | 4,67 | 5 | 4,67 | 4,67 | 4,67 |