| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ekonomik Büyüme ve Kalkınma | İKT6001 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, Soru cevap, problem çözme |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Büyüme Teorilerine hakim olmak ve Büyüme sorunlarını analiz edebilmek |
| Ders İçeriği |
Dersin içeriğini büyüme teorileri oluşturmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Charles Jones, İktisadi Büyümeye Giriş, 2001
Yalçın Acar, İktisadi Büyüme ve Büyüme Modelleri, 2008 Charles Jones, İktisadi Büyümeye Giriş, 2001 Yalçın Acar, İktisadi Büyüme ve Büyüme Modelleri, 2008 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ekonomik büyümenin temeli, tanımı ve ön koşulları, ekonomik büyümenin itici gücü. | Ders |
| 2 | Ekonomik büyümenin belirleyicileri | Ders |
| 3 | Etkinlik ve ekonomik büyüme; ekonomik büyüme analizlerinde kullanılan bazı yöntemler | Ders |
| 4 | Klasik ekonomik büyüme teorisi | Ders |
| 5 | Joseph A. Schumpeter [1883-1950]: Girişimcilerin ve Yeniliklerin Rolü ve Evrimci İktisat | Ders |
| 6 | Keynesgil Büyüme teorileri; Harrod Domar Modeli | Ders |
| 7 | Ara sınav | Ders |
| 8 | Neo-klasik büyüme modeli | Ders |
| 9 | Post Keynesgil büyüme modelleri | Ders |
| 10 | Solow büyüme teorisi | Ders |
| 11 | İçsel büyüme teorisi | Ders |
| 12 | İçsel büyüme modelinin genişletilmesi | Ders |
| 13 | Yeni Kurumsalcı İktisat: Kurumlar ve Büyüme | Ders |
| 14 | Yeni büyüme modellerinde Kamu kesimi ve ekonomik büyüme | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ekonomik büyüme konusuna ilgi duymak, analiz etmek, politika üretmek, güncel kaynakları takip etmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Dünyadaki Büyüme sorunlarını analiz edebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Büyüme Teorilerini öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Edinilen bilgileri sosyal sorumluluk çerçevesinde kullanabilir olmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Türkiye’nin Büyüme politikalarını takip edebilmek ve Türkiye’nin Büyüme sorunlarına çözüm önerisi getirebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ekonomik büyüme konusuna ilgi duymak, analiz etmek, politika üretmek, güncel kaynakları takip etmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Dünyadaki Büyüme sorunlarını analiz edebilmek | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Büyüme Teorilerini öğrenmek | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Edinilen bilgileri sosyal sorumluluk çerçevesinde kullanabilir olmak | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Türkiye’nin Büyüme politikalarını takip edebilmek ve Türkiye’nin Büyüme sorunlarına çözüm önerisi getirebilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| Büyüme sorunlarına çözüm önerisi sunabilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,5 | 4,5 | 4,33 | 4,33 | 4,17 | 4 | 4 | 4,17 | 4 | 4,17 | 4 | 4,67 |