| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Seminer | İKT6900 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Aykut EKİNCİ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Araştırma odağını güçlendirmek, araştırma konusunu sınırlandırmak, teorik ve metodolojik yaklaşımları açıklayabilmek, araştırma ile ilgili literatür taraması becerisini geliştirmek, bilimsel inceleme ve sunum becerilerinin düzenini geliştirmek, araştırma etiğini belirgin hale getirmek |
| Ders İçeriği |
Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma, bilimsel araştırmaya ve tez yazma sürecine hazırlama |
| Ders Kaynakları |
Kitap, bilimsel yayınlar
Akademik Makale ve Kitaplar |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 1 | 30 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 30 | 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 35 | 1 | 35 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Konu seçimi ve araştırma sorusu | Ders |
| 2 | Kaynak araştırma ve literatür taraması | Ders |
| 3 | Tez önerisinin biçimsel koşulları | Ders |
| 4 | Tez önerisi dosyası hazırlama | Ders |
| 5 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi | Ders |
| 6 | Tez önerisinin içerik ile ilgili çalışmalarının sürdürülmesi | Ders |
| 7 | Tez uygulama süreci | Ders |
| 8 | Danışman ile çalışma koşulları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 9 | Yazım kuralları ve sunumu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 9 | Yazım kuralları ve sunumu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 12 | Sunum | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 12 | Sunum | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 12 | Sunum | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 12 | Sunum | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 14 | Değerlendirme | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Araştırma konusunu sözlü-yazılı bir şekilde sunar ve raporlandırır. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Araştırma ve yazım becerilerini uygular. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Araştırma etiği ilkelerini kavrayarak akademik bir çalışma ortaya koyabilme yeteneğini geliştirir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Teorik ve metodolojik yaklaşımları çözümler. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Araştırma konusu ile ilgili bilgi birikimi oluşturur. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Araştırma konusunu sözlü-yazılı bir şekilde sunar ve raporlandırır. | 4 | 2 | 2 | - | 2 | 4 | 1 | - | 1 | 1 | 3 | - | ;
| Araştırma ve yazım becerilerini uygular. | 3 | 3 | 2 | - | 3 | 1 | 1 | - | - | 1 | 3 | - | ;
| Araştırma etiği ilkelerini kavrayarak akademik bir çalışma ortaya koyabilme yeteneğini geliştirir. | 5 | 2 | 3 | - | 3 | 3 | 3 | - | 3 | 2 | 4 | - | ;
| Teorik ve metodolojik yaklaşımları çözümler. | 3 | 3 | 2 | - | 1 | 2 | 1 | - | 1 | - | 3 | - | ;
| Araştırma konusu ile ilgili bilgi birikimi oluşturur. | 4 | 3 | 3 | - | 2 | 3 | 1 | - | 1 | - | 2 | - | ;
| Ortalama Değer | 3,8 | 2,6 | 2,4 | - | 2,2 | 2,6 | 1,4 | - | 1,2 | 0,8 | 3 | - |