EN
  • Anasayfa
  • İKT8000 Tez Çalışması (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
İKT8000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması İKT8000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul ÇAM
Ders Veren Prof. Dr. Aykut EKİNCİ Prof. Dr. Cüneyt KOYUNCU Prof. Dr. Jülide YALÇINKAYA KOYUNCU Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK Prof. Dr. İsmail Hakki İŞCAN
Amaç

Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Doktora tezi bir öğretim üyesinin danışmanlığında ve tez izleme komitesinin gözetiminde teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.

Ders Kaynakları Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 20 14 280
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 20 1 20
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 15 5 75
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 4 12
Toplam İş Yükü (Saat) 513
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanımı ve kapsamı Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
2 Araştırma Teknikleri Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
3 Tez Yazım Formatları (MLA -APA) Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Doktora tezi konusuna yönelik çalışmalar Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi. Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi. Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme. Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi. 4 4 3 3 4 3 3 2 2 2 2 1
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. 3 3 3 3 4 3 3 3 3 2 2 1
Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi. 4 3 3 4 3 3 3 2 3 3 3 1
Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme. 4 4 4 3 4 4 3 2 2 3 2 1
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2 1
Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. 4 3 4 3 3 3 3 3 3 2 3 1