EN
  • Anasayfa
  • İKT6014 Uluslararası İktisat (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
İKT6014 - Uluslararası İktisat
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uluslararası İktisat İKT6014 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Sözlü Anlatım
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK
Ders Veren Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK
Amaç

Uluslararası ticaret ve sermaye akımlarının teorik temellerini anlamayı amaçlamaktadır. Globalleşme sürecinde uluslar arası ekonominin önemi kavramak. Tüketici, firma ve hükümetlerin karar alma süreçlerinin uluslar arası boyutunu anlamak. Bu ders öğrencilere değinilen konularda analitik düşünme yeteneğini kazandırmayı amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Uluslararası iktisat temel kavramlar, Uluslararası ticaret teorisi: karşılaştırmalı üstünlükler, Uluslararası ticaret teorisi: arz talep modelleri, Hecksher-Ohlin teorisi, Yeni ticaret teorileri-I, Yeni Ticaret teorileri-II, Dış ticaret teorisi ve büyüme, Dış ticaret politikaları, Gümrük tarifeleri ve tarife dışı araçlar-I, Gümrük tarifeleri ve tarife dışı araçlar-II, Dünya ticaretinin serbestleştirilmesi, Dış ödemeler bilançosu, Döviz piyasası analizleri, Geleceğe yönelik döviz işlemleri

Ders Kaynakları Halil Seyidoğlu, Uluslararası İktisat, Güzem Can, İstanbul, 2007. Rıdvan Karluk, Uluslararası İktisat, Beta, İstanbul, 1996. Erdal Ünsal, Uluslar arası İktisat, İmaj, Ankara, 2007
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 30
Ödev 2 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
40
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
60
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 3 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 14 3 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 14 3 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 14 1 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 181
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Uluslararası iktisat temel kavramlar Ders
2 Uluslararası ticaret teorisi: karşılaştırmalı üstünlükler Ders
3 Uluslararası ticaret teorisi: arz talep modelleri Ders
4 Hecksher-Ohlin teorisi Ders
5 Yeni ticaret teorileri-I Ders
6 Yeni Ticaret teorileri-II Ders
7 ARA SINAV Ders
8 Dış ticaret teorisi ve büyüme, Dış ticaret politikaları Ders
9 Gümrük tarifeleri ve tarife dışı araçlar-I Ders
10 Gümrük tarifeleri ve tarife dışı araçlar-II Ders
11 Dünya ticaretinin serbestleştirilmesi Ders
12 Dış ödemeler bilançosu Ders
13 Döviz piyasası analizleri Ders
14 Geleceğe yönelik döviz işlemleri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dersin sonunda öğrenciler ülkelerin neden dış ticaret yaptıklarını, kazançlarının ne olduğunu öğreneceklerdir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Ticaret politikalarının ne olduğunu ve gelecekte nasıl bir yol izleyeceğini kavrayacaklar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bu katkıyla da Türkiye’nin uyguladığı politikaları anlayabilecek ve alternatif önerler geliştirebileceklerdir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Dersin sonunda öğrenciler ülkelerin neden dış ticaret yaptıklarını, kazançlarının ne olduğunu öğreneceklerdir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ticaret politikalarının ne olduğunu ve gelecekte nasıl bir yol izleyeceğini kavrayacaklar. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Bu katkıyla da Türkiye’nin uyguladığı politikaları anlayabilecek ve alternatif önerler geliştirebileceklerdir. 5 5 3 3 3 4 4 4 3 3 3 3