Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Pazarlama İlkeleri | PZL155 | 2 | 3 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. İsmail FUNDA |
Ders Veren | |
Amaç |
Pazarlama ilkelerinin ve pazarlamada yönetsel uygulamaların kavranması |
Ders İçeriği |
Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar; Pazarlama Fonksiyonları; Pazarlamada Karar Verme; Pazarlama Planlaması; Pazarlama Yönetim Süreci; Pazarlamanın Çevre Koşulları; Satın Alma Davranışları; Hedef Pazar Kararları; Pazarlama karması Elemanlarına ilişkin Kararlar; Pazarlama planı; Pazarlama Faaliyetlerinin Denetimi |
Ders Kaynakları |
Pazarlama, Doç.Dr.İrfan ÇAĞLAR, Arş.Gör. Sabiha KILIÇ, Nobel Yayınları
Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. İsmet MUCUK Pazarlama, Doç.Dr.İrfgan ÇAĞLAR, Arş.Gör. Sabiha KILIÇ, Nobel Yayınları pazarlama ilkeler ve yönetimi, editör: Prof. Dr. Zafer Erdoğan |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 6 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 6 | 6 |
Final | Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,35 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Pazarlamanın Tanımı Kavramları ve Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması |
2 | Pazarlama Çevresi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması |
3 | Pazar Çeşitleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması |
4 | Pazar Planları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması |
5 | Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması |
6 | Mamül/Ürün | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması |
7 | Fiyat | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav/Tutundurma | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması |
9 | Kişisel Satış ve Satış Geliştirme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması |
10 | Reklam ve Halkla İlişkiler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması |
11 | Doğrudan Pazarlama | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması |
12 | İnternetten Pazarlama | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması |
13 | Dağıtım | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması |
14 | Pazarlamada Organizasyon Yapısı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Pazarlama karması elemanlarının (ürün, fiyat, dağıtım, ve tutundurma çabaları ) kavranması | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Pazarlamada yönetim prensiplerinin ve pazarlama planı oluşturma sürecinin kavranması | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Pazarlamada uygulanabilecek stratejiler ve kontrol yöntemlerinin kavranması | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırması, tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerinin kavranması | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Pazarlamada Hızlı ve Doğru Karar Verme Stratejilerini Kavrar | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pazarlama karması elemanlarının (ürün, fiyat, dağıtım, ve tutundurma çabaları ) kavranması | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | ;
Pazarlamada yönetim prensiplerinin ve pazarlama planı oluşturma sürecinin kavranması | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | ;
Pazarlamada uygulanabilecek stratejiler ve kontrol yöntemlerinin kavranması | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 1 | 1 | ;
Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırması, tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerinin kavranması | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | ;
Pazarlamada Hızlı ve Doğru Karar Verme Stratejilerini Kavrar | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 4,4 | 4,4 | 3,8 | 3 | 3,8 | 2,4 | 2,8 | 2,2 | 2,4 | 3,6 | 3 | 1 | 1 |