| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | CGB201 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, ödev sunumu |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY |
| Amaç |
Çocuk sağlığını etkileyen faktörler, çocuklarda sık görülen hastalıklar ve kazalar ile ilgili yeterlilikleri öğrencilere kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu, çocuk sağlığının önemi ve etkileyen faktörler, çocukluk döneminde görülen hastalıklar ve kazalar, çocuklarda ilk yardım |
| Ders Kaynakları |
Ed.:Zeynep Conk, Zümrüt Başbakkal, Hatice Bal Yılmaz, Bahire Bolışık. Pediatri Hemşireliği, Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013.
Yurdagül Erdem. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi - Çocuk Hastalıkları, Genişletilmiş 5. Baskı, Vize Yayıncılık, Ankara, 2017 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 10 | 8 | 80 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 3 | 9 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 3 | 3 | 9 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 117 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,59 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Çocuk Sağlığı Kavramı ve Önemi | Ders |
| 2 | Çocuk Sağlığının Değerlendirilmesi | Ders |
| 3 | Çocuk Sağlığı Konusunda Kişilerarası İşbirliği - Okulda Çocuk Sağlığını Koruyucu Tedbirler | Ders |
| 4 | Hasta Çocuğun Özelliklerini Tanımak | Ders |
| 5 | Sindirim Sistemi Sorunu Olan Çocuk – Solunum Sistem Sorunu Olan Çocuk | Ders |
| 6 | Kalp, Kan Dolaşımına İlişkin Sorunlar, Üriner Sisteme İlişkin Sorunlar, Göz-Kulağa İlişkin Sorunlar | Ders |
| 7 | Endokrin Sisteme İlişkin Sorunlar, Deri ile İlişkili Sorunlar | Ders |
| 8 | Yarıyıl içi sınav, Kemikler, Kaslar ve Eklemlere İlişkin Sorunlar, Beyin ve Sinir Sistemine İlişkin Sorunlar | Ders |
| 9 | Kemikler, Kaslar ve Eklemlere İlişkin Sorunlar, Beyin ve Sinir Sistemine İlişkin Sorunlar | Ders |
| 10 | Kan Hastalıklarına İlişkin Sorunlar, Genetik ve Metabolik Sorunlar | Ders |
| 11 | Ruh Sağlığına İlişkin Sorunlar | |
| 12 | Çocuklarda Bazı Enfeksiyöz Hastalıklar, Bağışıklık | |
| 13 | Adölesanda Riskli Sağlık Davranışları | Ders |
| 14 | Çocuklarda Kaza ve Yaralanmalar ve İlk yardım | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci, çocukları kazalardan koruma yöntemlerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci, çocuklarda sık görülen sağlık problemlerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci, çocuk sağlığını etkileyen faktörleri bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci, çocuklarda ilk yardım girişimlerini uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci, çocuklarda hastalıklardan korunma yöntemlerini ve çocukluk dönemi aşılarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci, çocukları kazalardan koruma yöntemlerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ;
| Öğrenci, çocuklarda sık görülen sağlık problemlerini öğrenir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Öğrenci, çocuk sağlığını etkileyen faktörleri bilir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Öğrenci, çocuklarda ilk yardım girişimlerini uygulayabilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ;
| Öğrenci, çocuklarda hastalıklardan korunma yöntemlerini ve çocukluk dönemi aşılarını bilir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,4 | 5 | 4,4 | 4,6 | 4,8 | 4,6 | 4,4 | 4,8 | 4,6 | 4,6 | 4,8 | 4,8 |