| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Nörolojik Gelişim | CGB203 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Neşe MERCAN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Öğr. Elm. Dr. Buket DURSUN ÇOBAN |
| Amaç |
beyin ve sinir sisteminin öğrenci tarafından tanınması ve fonksiyonel büyüme ve gelişmenin öğrenilmesi |
| Ders İçeriği |
çocukta beyin ve sinir sisteminin embriyolojik gelişimi, anatomisi, fonksiyonel gelişimi psikonorolojik ve davranışsal gelişim |
| Ders Kaynakları |
Öğretim Üyesi Notları
Temel Gelişimsel Çocuk Nörolojisi. Kalbiye Yalaz Genişletilmiş 2. Baskı. Hipokrat Kitabevi. 2018 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 7 | 21 |
| Final | Final | 3 | 14 | 42 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Embriyoloji | Tartışmalı Ders |
| 2 | Nörolojinin çocuk gelişimi ile ilişkisi | Tartışmalı Ders |
| 4 | Sinir sisteminin yapısını ve işlevi | Tartışmalı Ders |
| 4 | Sinir sisteminin yapısını ve işlevi | Tartışmalı Ders |
| 5 | Beyin gelişimi ve beyin gelişiminde etkili olan faktörler | Tartışmalı Ders |
| 6 | Beyin hasarları | Tartışmalı Ders |
| 8 | Beyin hasarları sonucu oluşan gelişimsel ve nörolojik bozukluklar | Tartışmalı Ders |
| 8 | Beyin hasarları sonucu oluşan gelişimsel ve nörolojik bozukluklar | Tartışmalı Ders |
| 10 | Nörolojik bozukluklar nedeniyle oluşan ruh sağlığı sorunları ve çözüm önerileri | Tartışmalı Ders |
| 10 | Nörolojik bozukluklar nedeniyle oluşan ruh sağlığı sorunları ve çözüm önerileri | Tartışmalı Ders |
| 11 | Nörolojik bozukluklar ve özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 13 | Nörolojik bozuklukların tedavi yaklaşımları | Tartışmalı Ders |
| 13 | Nörolojik bozuklukların tedavi yaklaşımları | Tartışmalı Ders |
| 14 | Dersin Özetlenmesi ve Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Çocuğun fizyolojik gelişimini görüp değerlendirebilmek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Temel nörolojik bilgisine sahip olmak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |