| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Erken Çocukluk Döneminde Gelişim | CGB204 | 4 | 2 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Erken çocukluk dönemine ilişkin temel kavramlar, gelişim özellikleri ve bu dönemde yaşanan sorunlara çözüm önerme ile ilgili yeterlilikler kazandırmak |
| Ders İçeriği |
Erken çocukluk döneminde çocukların gelişimsel özellikleri, yaşanan sorunlar ve uygun eğitim etkinlikleri |
| Ders Kaynakları |
Arslan, E. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Eğiten Kitap.
Akman, B. (2014). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Nobel Yayıncılık. Deniz, M. E. (2018). Erken çocukluk döneminde gelişim. 8. Baskı. Pegem Akademi. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | Ders |
| 2 | Yenidoğan Özellikleri ve Komplikasyonlar | Ders |
| 3 | Genel Gelişim Özellikleri | |
| 4 | Gelişim İlkeleri ve Gelişimi Etkileyen Faktörler | Ders |
| 5 | Fiziksel ve Motor Gelişim | |
| 6 | Bilişsel Gelişim | Ders |
| 7 | Ara Sınav | Ders |
| 8 | Dil Gelişimi | Ders |
| 9 | Sosyal Duygusal Gelişim | Ders |
| 10 | Cinsel Gelişim | |
| 11 | Ahlak Gelişimi | Ders |
| 12 | Duyu Gelişimi ve Duyuların Desteklenmesi | |
| 13 | Erken Çocukluk Döneminde Gelişimin Desteklenmesi | Ders |
| 14 | Genel Tekrar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Erken çocukluk döneminin önemini anlar. | |||
| Erken çocukluk döneminde yaşanan gelişimsel sorunların farkına varır. | |||
| Erken çocukluk döneminde çocuğun gelişimini etkileyen faktörleri öğrenir. | |||
| Erken çocukluk dönemi ile ilgili gelişimsel kavramları tanımlar. | Sözlü Sınav | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Erken çocukluk dönemi ile ilgili gelişimsel kavramları tanımlar. | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |