| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Çocukları Eğitsel Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri | CGB410 | 8 | 2 + 0 | 7,0 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek olay inceleme |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme konularına yer verilmiştir. |
| Ders Kaynakları |
Ders Notları
Çocuğu Tanıma Ve Değerlendirme, Editör: Günseli Yıldırım - Güzin Özyılmaz |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 6 | 48 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 3 | 9 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 4 | 16 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 3 | 9 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 4 | 4 | 16 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 4 | 16 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 5 | 5 | 25 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 2 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 3 | 9 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 2 | 2 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,06 | |||
| AKTS | 7,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tanı ve değerlendirmenin tanımı ve önemi | Ders |
| 2 | Tanı ve değerlendirmede dikkat edilmesi gereken ilkeler | Ders |
| 3 | Tanı ve değerlendirmede etkili olan etmenler | Ders |
| 4 | Gözlem, gelişimsel değerlendirme testleri | Ders |
| 5 | Bireysel ve grup zeka testleri | Ders |
| 6 | Kişilik testleri | Ders |
| 7 | Ara sınav | Ders |
| 8 | Yetenek ve beceri testleri | Ders |
| 9 | Başarı testleri | Ders |
| 10 | Tutum ve değerlerin ölçülmesi | Ders |
| 11 | Dünyada veTürkiye’de yaygın olarak kullanılan gelişimsel değerlendirme araçlarının özelliklerini karşılaştırma | Ders Grup Çalışması |
| 12 | Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun, standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme yapabilme | Ders Problem Çözme |
| 13 | Tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim düzeyine uygun tekniği seçerek çocuğu değerlendirme | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 14 | Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun gelişim raporu hazırlama | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Çocuklarla ilgili tutulması gereken bireysel dosyanın özelliklerini tartışır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Farklı özelliklerdeki çocukları tanıma ve değerlendirmenin önemini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Çocukları tanıma ve değerlendirmenin ilkelerini sıralar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuklarla ilgili tutulması gereken bireysel dosyanın özelliklerini tartışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Farklı özelliklerdeki çocukları tanıma ve değerlendirmenin önemini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Çocukları tanıma ve değerlendirmenin ilkelerini sıralar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 |