EN
  • Anasayfa
  • CGB205 Erken Çocukluk Eğitim Yaklaşımları (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
CGB205 - Erken Çocukluk Eğitim Yaklaşımları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Erken Çocukluk Eğitim Yaklaşımları CGB205 3 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Soru-cevap, Örnek olay, Tartışma, Drama, Proje.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU
Amaç

Bu ders, okul öncesinde öğrenen merkezli öğretim felsefesine, erken çocukluk eğitim yaklaşımlarına, bu yaklaşımların Türkiye’deki ve dünyadaki uygulamalarına ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılmasını amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Eğitim-felsefe ilişkisi, farklı eğitim akımlarının analizi, Montessori, Waldorf, Reggio Emilia, Head Start, High Scope, Bank Street, Gezici Anaokulları gibi okul öncesi eğitim yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması, Türkiye'deki ve dünyadaki uygulama örneklerinin analizi.

Ders Kaynakları Temel, F. (2018). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Ankara: Vize Yayıncılık.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Kısa Sınav 2 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 2 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 10 2 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Ödev 1 Ödev 1 15 1 15
Ödev 2 Ödev 2 15 1 15
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı Ders
2 Waldorf yaklaşımı ve Steiner pedagojisi Tartışmalı Ders
3 Montessori eğitim yöntemi
4 Highscope programı
5 Okul öncesi eğitimde proje yaklaşımı
6 Reggio Emilia yaklaşımı
7 Mozaik yaklaşımı
8 Genel tekrar
9 Bank Street yaklaşımı
10 Çocuktan çocuğa yaklaşımı
11 Head Start programı
12 Portage erken çocukluk dönemi eğitim programı
13 Ev okulu
8 Genel tekrar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır.
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır.
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır.
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır.
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır.
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır.
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır.
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır.
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ortalama Değer 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5