Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Erken Müdahale | CGB217 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Nilgün DALİ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Nilgün DALİ |
Amaç |
Erken müdahale yaklaşımları ve gelişimsel riskler hakkında bilgi edinme. |
Ders İçeriği |
Gelişimsel riskler, gelişimsel riskler, erken müdahale yaklaşımları, erken müdahale projeleri, erken müdahale hizmetleri, erken müdahale hedefleri, dünyadaki erken müdahaledeki gelişmeler, erken müdahalede dünyanın gelişimi üzerine sunumlar, erken çocukluk projeleri, erken çocukluk projeleri ev ödevi sunum, kişiselleştirilmiş aile hizmet planı, bireyselleştirilmiş aile hizmet planının uygulanması, erken müdahale adımları, erken müdahale hizmeti seçenekleri |
Ders Kaynakları |
Arzu Özyürek ve Esin Sezgin (Ed.).(2018). Çocukluk Döneminde Erken Müdahale. Ankara : Nobel Yayıncılık
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
20
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
Uygulama Dersleri
|
10
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 10 | 50 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 1 | 2 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gelişimsel Riskler | Tartışmalı Ders |
2 | Erken Müdahale Yaklaşımları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Erken Müdahale Programları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Erken Müdahale Hizmetleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Erken Müdahale Amaçları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Erken müdahalede dünyadaki gelişmeler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Erken müdahalede Türkiye'deki gelişmeler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Erken müdahalede dünyadaki gelişmeler ödev sunumu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
10 | Erken müdahale basamakları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
10 | Erken müdahale basamakları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
12 | Bireyselleştirilmiş aile hizmet planı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
13 | Bireyselleştirilmiş aile hizmet planı uygulama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
14 | Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Erken müdahale programlarının içeriği, işleyişi ve amaçları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Gelişimsel ve sosyoekonomik risk altında olan çocuklar için uygulanan erken müdahale programları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Türkiye ve Dünya'daki yaygın erken müdahale uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Erken müdahale programlarının içeriği, işleyişi ve amaçları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 2 | - | 1 | 1 | ;
Gelişimsel ve sosyoekonomik risk altında olan çocuklar için uygulanan erken müdahale programları hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | - | 1 | 2 | 1 | 5 | 1 | ;
Türkiye ve Dünya'daki yaygın erken müdahale uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | - | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 4,67 | 4 | 3 | 3,67 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | - | 1 | 2 | 1,33 | 2,33 | 1 |