EN
  • Anasayfa
  • CGB313 Materyal Geliştirme (2025 - 2026 / 5. Yarıyıl)
  • EN
CGB313 - Materyal Geliştirme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Materyal Geliştirme CGB313 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Raif ZİLELİ
Ders Veren Prof. Dr. Raif ZİLELİ
Amaç

Konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirme becerisini kazanma.

Ders İçeriği

Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) tasarlama, geliştirme ve değerlendirme

Ders Kaynakları Atalay, Ayşe (2010). Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme. Ankara: Kök Yayıncılık.
Abacı, Oya (2007. Temel Sanat Eğitimi. Morpa Kültür Yayınları İstanbul
Atalay, Ayşe (2010). Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme. Ankara: Kök Yayıncılık.
Abacı, Oya (2007. Temel Sanat Eğitimi. Morpa Kültür Yayınları İstanbul
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 10
Toplam 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %70
Toplam %70
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %70
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 22
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0,86
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Okulöncesi eğitiminde oyuncakların önemi ve gerekliliği.
2 Dolgu oyuncaklar ve Ritim araçları.
3 Kuklalar ve Eğitici oyuncaklar.
4 Kostüm ve başlıklar.
5 Mobiller ve mobil örnekleri.
6 Müze ve çocuk.
7 Öyküler oluşturma
8 VİZE
9 Uygulama: Dolgu oyuncaklar hazırlama.
10 Uygulama: Ritim araçları hazırlama.
11 Uygulama: Kukla hazırlama.
12 Uygulama: Eğitici oyuncaklar hazırlama.
13 Uygulama: Mobil oyuncak hazırlama.
14 FİNAL
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Okul öncesi eğitim alanında araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanabilir
Konu alanına uygun materyal geliştirebilir. Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirebilir. Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanabilir.
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Okul öncesi eğitim alanında araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanabilir 5 4 4 4 4 5 5 4 5 5 5 5 4 4 5
Konu alanına uygun materyal geliştirebilir. 5 5 5 4 - 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirebilir. 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanabilir. 4 5 4 4 4 5 5 5 4 4 4 5 5 5 4
Ortalama Değer 4,75 4,5 4,5 4,25 3,25 5 5 4,75 4,75 4,75 4,75 5 4,75 4,75 4,75