EN
  • Anasayfa
  • CGB316 Çocuk ve Dijital Medya (2025 - 2026 / 6. Yarıyıl)
  • EN
CGB316 - Çocuk ve Dijital Medya
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk ve Dijital Medya CGB316 6 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Eda AKPINAR DOĞAN
Ders Veren
Amaç

Bu ders ile öğrencilerin, çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları çerçevesinde şiddet, zorbalık, çocuk hakları gibi konuların açıklaması; çocuğun gelişiminde medyanın etkisini ilişkilendirmesi; medya ve çocukluk obezitesini ilişkilendirmesi; Çocuk hakları penceresinden medya ürünlerinin değerlendirilmesi, dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolünü açıklaması, okulöncesi çocuklarının dijital okuryazarlığının geliştirilmesine yönelik bilgi ve farkındalığın sağlanması, öğrencilerin yapay zeka ve web2 araçları ile dijital eğitim materyalleri üretme becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu ders; Medya ve dijital medyaya yönelik kavram ve tanımlar (medya, dijital medya, kitle iletişim araçları, yeni medya, dijital okuryazarlık, medya okuryazarlığı, sosyal medya, sanal topluluklar, dijital ayak izi...), Medya türlerinin açıklanması (görsel, işitsel, basılı, dijital medya), Dijital medya ürünleri. Stop Motion tekniği ile dijital eğitim materyali üretilmesi, Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları, Çocuğun gelişiminde medya etkisi bağlamında medya ve şiddet, Çocuğun gelişiminde medya etkisi bağlamında medya zorbalık, dijital zorbalık kavramlarının anlatılması, Medya ve dijital medya ürünlerinin ve çocuk hakları açısından değerlendirilmesi, çocuk haklarının medya yolu ile korunması ve yaygınlaştırılması, Çocuk sağlığı açısından medyanın etkisi, çocukluk obezitesi, metal ve fiziksel etkiler, Çocuklukta dijital bağımlılık., Dijital medyaya erişim, dijital medya kullanımı bağlamında ailenin rolü, Dijital medya erişiminde çocuk gelişimcinin rolü. Yapay zeka araçları ile dijital eğitim materyalleri üretme, Web2 araçları ile dijital eğitim materyalleri üretme (Canva, Kahoot, Live Workshetts, Wordwall, Educaplay, Animated Drawing, Plotagon, Story Jumper, E book Creator...), Öğrenciler tarafından üretilen dijital eğitsel materyallerin değerlendirilmesi konularını içermektedir.

Ders Kaynakları Hari, J. (2022). Çalınan dikkat: Neden odaklanamıyoruz? (B. E. Aksoy, Çev.) (320 s.). İstanbul: Metis Yayınları.
Kılıç, Ş. (Ed.). (2021). Çocuk ve medya. Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9786257676427
Üstündağ, A. (Ed.). (2020, 5 Aralık). Çocuk ve ekran: Dijital medya ve çocuk gelişimi (145 s.). Eğiten Kitap. ISBN 978-6257083959
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 14 196
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 198
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,76
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Medya ve dijital medyaya yönelik kavram ve tanımlar. Medya, dijital medya, kitle iltişim araçları, yeni medya, dijital okuryazarlık, medya okuryazarlığı, sosyal medya, sanal topluluklar, dijital ayak izi...) Ders
2 Medya türleri- Görsel, işitsel, basılı, dijital medya. Dijital medya ürünleri. Stop Motion tekniği ile dijital eğitim materyali üretilmesi. Ders Sınıf Dışı Çalışma
3 Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları Ders Tartışmalı Ders
4 Çocuğun gelişiminde medya etkisi bağlamında medya ve şiddet. Ders Tartışmalı Ders
5 Çocuğun gelişiminde medya etkisi bağlamında medya zorbalık, dijital zorbalık. Ders Tartışmalı Ders
6 Medya ve dijital medya ürünlerinin ve çocuk hakları açısından değerlendirilmesi, çocuk haklarının medya yolu ile korunması ve yaygınlaştırılması. Ders Tartışmalı Ders
7 Çocuk sağlığı açısından medyanın etkisi, çocukluk obezitesi, metal ve fiziksel etkiler. Ders Tartışmalı Ders
8 Çocuklukta dijital bağımlılık. Ders Tartışmalı Ders
9 Dijital medyaya erişim, dijital medya kullanımı bağlamında ailenin rolü. Ders Tartışmalı Ders
10 Çocukluk döneminde medya okuryazarlığı ve dijital okuryazarlık becerileri Ders Tartışmalı Ders
11 Dijital medya erişiminde okulun ve öğretmenin rolü. Dijital çağda sınıf ortamları ve öğretmen yeterlilikleri. Ders Tartışmalı Ders
12 Yapay zeka araçları ile dijital eğitim materyalleri üretme. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
13 Web2 araçları ile dijital eğitim materyalleri üretme. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
14 Öğrenciler tarafından üretilen dijital eğitsel materyallerin değerlendirilmesi. Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Medya ve dijital medyaya yönelik temel kavramları ve tanımları açıklar. Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Medya türlerini ayırt eder ve dijital medya ürünlerini tanımlar. Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkiyi inceleyen medya kuramlarını analiz eder. Sözlü Sınav Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Medyanın çocuk gelişimi üzerindeki etkisini ve medyada yer alan şiddet, zorbalık ve dijital zorbalık kavramlarını değerlendirir. Ödev / Proje Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Medya ve dijital medya ürünlerini çocuk hakları açısından değerlendirir; çocuk haklarının medyada korunması ve yaygınlaştırılmasını açıklar. Sözlü Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Aile ve okulun dijital medya erişimi ve kullanımı bağlamındaki rollerini açıklar. Yazılı Sınav Problem Çözme Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler
Yapay zeka ve Web 2.0 araçları kullanarak dijital eğitim materyalleri üretme becerisi geliştirir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Özel Destek / Yapısal Örnekler Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çocuklukta dijital bağımlılık literatürünü inceleyerek konu hakkında bilinç oluşturur. Yazılı Sınav Problem Çözme Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler
; ; ; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Medya ve dijital medyaya yönelik temel kavramları ve tanımları açıklar. 5 2 1 1 1 1 3 3 2 3 3 3 3 3 3
Medya türlerini ayırt eder ve dijital medya ürünlerini tanımlar. 5 5 1 1 1 1 3 4 3 3 3 3 3 3 3
Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkiyi inceleyen medya kuramlarını analiz eder. 5 2 1 5 2 5 5 4 3 5 5 3 3 3 3
Medyanın çocuk gelişimi üzerindeki etkisini ve medyada yer alan şiddet, zorbalık ve dijital zorbalık kavramlarını değerlendirir. 5 2 3 1 5 5 4 5 5 5 3 3 3 5 3
Medya ve dijital medya ürünlerini çocuk hakları açısından değerlendirir; çocuk haklarının medyada korunması ve yaygınlaştırılmasını açıklar. 5 2 5 1 5 5 5 3 3 4 4 3 4 5 3
Aile ve okulun dijital medya erişimi ve kullanımı bağlamındaki rollerini açıklar. 5 2 5 5 1 1 3 5 2 3 5 3 4 5 5
Yapay zeka ve Web 2.0 araçları kullanarak dijital eğitim materyalleri üretme becerisi geliştirir. 5 5 5 2 5 5 5 2 5 5 4 3 4 5 3
Çocuklukta dijital bağımlılık literatürünü inceleyerek konu hakkında bilinç oluşturur. 5 2 5 5 3 5 5 5 5 5 4 3 5 5 5
Ortalama Değer 5 2,75 3,25 2,62 2,88 3,5 4,12 3,88 3,5 4,12 3,88 3 3,62 4,25 3,5