Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | CGB332 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, ders anlatımı, tartışma, vaka analizi, grup çalışması ve sunum teknikleri kullanılarak yürütülecektir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere Türk eğitim sisteminin temel yapısını, tarihsel gelişimini, hukuki ve idari boyutlarını tanıtmak; okul yönetimi süreçleri, ilkeleri ve sorunları hakkında bilgi kazandırmaktır. Ayrıca öğrencilerin, eğitim sistemindeki güncel gelişmeleri eleştirel bakış açısıyla değerlendirmeleri ve okul yönetimi uygulamalarını teorik bilgilerle ilişkilendirmeleri hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı Türk eğitim tarihinin gelişim aşamaları Eğitim sisteminde yasal ve idari düzenlemeler Millî Eğitim Bakanlığının teşkilat yapısı Eğitim kademeleri ve işleyişi Eğitimde merkeziyetçilik ve yerelleşme tartışmaları Okul yönetiminin tanımı, kapsamı ve ilkeleri Okul yöneticisinin görev ve sorumlulukları Liderlik ve karar verme süreçleri Okul-veli-toplum ilişkileri Eğitim sisteminde reform ve güncel gelişmeler Türk eğitim sisteminin güçlü ve zayıf yönleri |
Ders Kaynakları |
Şişman, M. (2021). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (11. Baskı). Pegem Akademi.
Taymaz, H. (2019). Eğitim Yönetimi: Teori ve Uygulama (11. Baskı). Pegem Akademi. Hallinger, P., & Wang, W. C. (2019). School Leadership and Administration: Theory, Practice and Research. Springer. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amaç ve kapsam, temel kavramlar | Ders |
2 | Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi | Ders |
3 | Türk eğitim sisteminin temel ilkeleri ve felsefi temelleri | Ders |
4 | ürk eğitim sisteminde yasal çerçeve: Anayasa, Milli Eğitim Temel Kanunu ve ilgili mevzuat | Ders |
5 | Millî Eğitim Bakanlığının teşkilat yapısı ve görevleri | Ders |
6 | Eğitim kademeleri: okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise ve yükseköğretim | Ders |
7 | Eğitim sisteminde merkeziyetçilik ve yerelleşme tartışmaları | Ders |
8 | Ara sınav ve değerlendirme | Ders |
9 | Okul yönetiminin tanımı, kapsamı ve ilkeleri | Ders |
10 | Okul yöneticisinin görevleri, sorumlulukları ve yetkinlikleri | Ders |
11 | Okul yönetiminde liderlik ve karar verme süreçleri | Ders |
12 | Okul-veli-toplum ilişkileri ve paydaş işbirliği | Ders |
13 | Türk eğitim sisteminde reformlar, güncel gelişmeler ve sorunlar | Ders |
14 | Genel değerlendirme, öğrenci sunumları ve dönem sonu sınavı | Ders |
14 | Genel değerlendirme, öğrenci sunumları ve dönem sonu sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler, Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini, yasal çerçevesini ve örgütsel yapısını açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler, okul yönetiminin temel ilkelerini, süreçlerini ve yöneticilerin görevlerini analiz edebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler, Türk eğitim sistemindeki güncel sorunları ve reform girişimlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler, Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini, yasal çerçevesini ve örgütsel yapısını açıklayabilir. | - | - | 3 | 2 | 1 | 5 | 1 | - | - | 3 | - | 4 | - | - | - | ;
Öğrenciler, okul yönetiminin temel ilkelerini, süreçlerini ve yöneticilerin görevlerini analiz edebilir. | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler, Türk eğitim sistemindeki güncel sorunları ve reform girişimlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. | - | - | - | 5 | - | - | - | 3 | - | 5 | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | 2,33 | 2,33 | 0,33 | 1,67 | 0,33 | 1 | - | 2,67 | - | 1,33 | - | - | - |