EN
  • Anasayfa
  • CGB332 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (2025 - 2026 / 6. Yarıyıl)
  • EN
CGB332 - Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi CGB332 6 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders, ders anlatımı, tartışma, vaka analizi, grup çalışması ve sunum teknikleri kullanılarak yürütülecektir.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilere Türk eğitim sisteminin temel yapısını, tarihsel gelişimini, hukuki ve idari boyutlarını tanıtmak; okul yönetimi süreçleri, ilkeleri ve sorunları hakkında bilgi kazandırmaktır. Ayrıca öğrencilerin, eğitim sistemindeki güncel gelişmeleri eleştirel bakış açısıyla değerlendirmeleri ve okul yönetimi uygulamalarını teorik bilgilerle ilişkilendirmeleri hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı Türk eğitim tarihinin gelişim aşamaları Eğitim sisteminde yasal ve idari düzenlemeler Millî Eğitim Bakanlığının teşkilat yapısı Eğitim kademeleri ve işleyişi Eğitimde merkeziyetçilik ve yerelleşme tartışmaları Okul yönetiminin tanımı, kapsamı ve ilkeleri Okul yöneticisinin görev ve sorumlulukları Liderlik ve karar verme süreçleri Okul-veli-toplum ilişkileri Eğitim sisteminde reform ve güncel gelişmeler Türk eğitim sisteminin güçlü ve zayıf yönleri

Ders Kaynakları Şişman, M. (2021). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (11. Baskı). Pegem Akademi.
Taymaz, H. (2019). Eğitim Yönetimi: Teori ve Uygulama (11. Baskı). Pegem Akademi.
Hallinger, P., & Wang, W. C. (2019). School Leadership and Administration: Theory, Practice and Research. Springer.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Ödev 2 Ödev 2 10 1 10
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 76
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,98
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı, amaç ve kapsam, temel kavramlar Ders
2 Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi Ders
3 Türk eğitim sisteminin temel ilkeleri ve felsefi temelleri Ders
4 ürk eğitim sisteminde yasal çerçeve: Anayasa, Milli Eğitim Temel Kanunu ve ilgili mevzuat Ders
5 Millî Eğitim Bakanlığının teşkilat yapısı ve görevleri Ders
6 Eğitim kademeleri: okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise ve yükseköğretim Ders
7 Eğitim sisteminde merkeziyetçilik ve yerelleşme tartışmaları Ders
8 Ara sınav ve değerlendirme Ders
9 Okul yönetiminin tanımı, kapsamı ve ilkeleri Ders
10 Okul yöneticisinin görevleri, sorumlulukları ve yetkinlikleri Ders
11 Okul yönetiminde liderlik ve karar verme süreçleri Ders
12 Okul-veli-toplum ilişkileri ve paydaş işbirliği Ders
13 Türk eğitim sisteminde reformlar, güncel gelişmeler ve sorunlar Ders
14 Genel değerlendirme, öğrenci sunumları ve dönem sonu sınavı Ders
14 Genel değerlendirme, öğrenci sunumları ve dönem sonu sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler, Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini, yasal çerçevesini ve örgütsel yapısını açıklayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler, okul yönetiminin temel ilkelerini, süreçlerini ve yöneticilerin görevlerini analiz edebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler, Türk eğitim sistemindeki güncel sorunları ve reform girişimlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Öğrenciler, Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini, yasal çerçevesini ve örgütsel yapısını açıklayabilir. - - 3 2 1 5 1 - - 3 - 4 - - -
Öğrenciler, okul yönetiminin temel ilkelerini, süreçlerini ve yöneticilerin görevlerini analiz edebilir. - - 4 - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler, Türk eğitim sistemindeki güncel sorunları ve reform girişimlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. - - - 5 - - - 3 - 5 - - - - -
Ortalama Değer - - 2,33 2,33 0,33 1,67 0,33 1 - 2,67 - 1,33 - - -