EN
  • Anasayfa
  • CGB224 Erken Çocukluk Döneminde Duyu Eğitimi (2025 - 2026 / 4. Yarıyıl)
  • EN
CGB224 - Erken Çocukluk Döneminde Duyu Eğitimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Erken Çocukluk Döneminde Duyu Eğitimi CGB224 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Eda DÖNMEZ
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilerin erken çocukluk döneminde duyuların gelişim özelliklerini ve duyu eğitiminin önemini kavramalarını sağlamaktır. Öğrenciler, çocukların görme, işitme, dokunma, tat ve koku gibi temel duyularının yanı sıra denge ve kinestetik duyularını destekleyen etkinlikleri öğrenir. Ayrıca, duyuların bütünsel gelişime katkısını değerlendirerek çocukların öğrenme süreçlerinde duyu temelli yaklaşımları kullanabilecek bilgi ve beceriler kazanır.

Ders İçeriği

Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi, Erken çocuklukta duyusal gelişim, Okul öncesi dönemde duyusal farkındalık, Duyu eğitiminin önemi ve işlevleri, Duyusal farkındalığı destekleyici materyal ve oyun seçimi, Eğitimcinin rolü ve rehberliği, Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme

Ders Kaynakları Uyanık Balat, G., Deretarla Gül, E. & Çelebi Öncü,E. Okul Öncesi Dönemde Duyu Eğitimi ve Etkinlikler. Kare Yayınları, 2005.
Cömert Özata, Suzan. Okul Öncesinde Oyun Temelli Duyu Eğitimi. Nobel Yayınları, Ankara, 2015
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi Ders
2 Erken çocuklukta duyusal gelişim Ders
3 Duyu eğitiminin önemi ve işlevleri Ders
4 Okul öncesi dönemde duyusal farkındalık Ders
5 Duyusal farkındalığı destekleyici eğitim ortamlarının düzenlenmesi Ders Tartışmalı Ders
6 Duyusal farkındalığı destekleyici materyal ve oyun seçimi Ders
7 Duyu eğitiminde eğitimcinin rolü Ders Tartışmalı Ders
8 Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama Ders Tartışmalı Ders
8 Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama Ders Tartışmalı Ders
8 Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama Ders Tartışmalı Ders
12 Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri uygulama Ders Tartışmalı Ders
13 Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri değerlendirme Ders Tartışmalı Ders
13 Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri değerlendirme Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Erken çocuklukta duyusal gelişim sürecini ve duyuların işlevlerini açıklar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Duyu eğitimi için materyal seçimini yapar ve uygun oyun örnekleri geliştirir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler okul öncesi dönemde duyusal farkındalığının önemini, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemini bilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler duyu eğitiminde öğretmenin rolünün önemini bilir ve açıklar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirmeye ilişkin bilgiye sahip olur. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Erken çocuklukta duyusal gelişim sürecini ve duyuların işlevlerini açıklar. 5 5 5 4 5 4 4 5 5 5 5 3 5 5 3
Duyu eğitimi için materyal seçimini yapar ve uygun oyun örnekleri geliştirir. - 5 5 5 5 - - 5 - - - 5 - - -
Öğrenciler okul öncesi dönemde duyusal farkındalığının önemini, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemini bilir. 5 - 5 5 - - - - - 5 - - - - -
Öğrenciler duyu eğitiminde öğretmenin rolünün önemini bilir ve açıklar. - - 5 5 - - - 5 - 2 - 5 2 - 5
Öğrenciler eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirmeye ilişkin bilgiye sahip olur. 5 - 5 5 5 5 - 5 5 5 5 - - 4 -
Ortalama Değer 3 2 5 4,8 3 1,8 0,8 4 2 3,4 2 2,6 1,4 1,8 1,6