Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Erken Çocukluk Döneminde Duyu Eğitimi | CGB224 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Eda DÖNMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin erken çocukluk döneminde duyuların gelişim özelliklerini ve duyu eğitiminin önemini kavramalarını sağlamaktır. Öğrenciler, çocukların görme, işitme, dokunma, tat ve koku gibi temel duyularının yanı sıra denge ve kinestetik duyularını destekleyen etkinlikleri öğrenir. Ayrıca, duyuların bütünsel gelişime katkısını değerlendirerek çocukların öğrenme süreçlerinde duyu temelli yaklaşımları kullanabilecek bilgi ve beceriler kazanır. |
Ders İçeriği |
Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi, Erken çocuklukta duyusal gelişim, Okul öncesi dönemde duyusal farkındalık, Duyu eğitiminin önemi ve işlevleri, Duyusal farkındalığı destekleyici materyal ve oyun seçimi, Eğitimcinin rolü ve rehberliği, Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme |
Ders Kaynakları |
Uyanık Balat, G., Deretarla Gül, E. & Çelebi Öncü,E. Okul Öncesi Dönemde Duyu Eğitimi ve Etkinlikler. Kare Yayınları, 2005.
Cömert Özata, Suzan. Okul Öncesinde Oyun Temelli Duyu Eğitimi. Nobel Yayınları, Ankara, 2015 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi | Ders |
2 | Erken çocuklukta duyusal gelişim | Ders |
3 | Duyu eğitiminin önemi ve işlevleri | Ders |
4 | Okul öncesi dönemde duyusal farkındalık | Ders |
5 | Duyusal farkındalığı destekleyici eğitim ortamlarının düzenlenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Duyusal farkındalığı destekleyici materyal ve oyun seçimi | Ders |
7 | Duyu eğitiminde eğitimcinin rolü | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri uygulama | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Erken çocuklukta duyusal gelişim sürecini ve duyuların işlevlerini açıklar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Duyu eğitimi için materyal seçimini yapar ve uygun oyun örnekleri geliştirir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler okul öncesi dönemde duyusal farkındalığının önemini, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemini bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler duyu eğitiminde öğretmenin rolünün önemini bilir ve açıklar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirmeye ilişkin bilgiye sahip olur. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Erken çocuklukta duyusal gelişim sürecini ve duyuların işlevlerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | ;
Duyu eğitimi için materyal seçimini yapar ve uygun oyun örnekleri geliştirir. | - | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | ;
Öğrenciler okul öncesi dönemde duyusal farkındalığının önemini, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemini bilir. | 5 | - | 5 | 5 | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler duyu eğitiminde öğretmenin rolünün önemini bilir ve açıklar. | - | - | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | 2 | - | 5 | 2 | - | 5 | ;
Öğrenciler eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirmeye ilişkin bilgiye sahip olur. | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - | 4 | - | ;
Ortalama Değer | 3 | 2 | 5 | 4,8 | 3 | 1,8 | 0,8 | 4 | 2 | 3,4 | 2 | 2,6 | 1,4 | 1,8 | 1,6 |