Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocukluk Dönemi Gelişim Teorileri | CGB404 | 8 | 2 + 0 | 7,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Eda DÖNMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin erken çocukluk dönemine ilişkin temel gelişim teorilerini tanımalarını, kuramcıların görüşlerini karşılaştırarak analiz etmelerini ve bu kuramları çocuk gelişimi uygulamaları ile ilişkilendirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, gelişim sürecini açıklayan farklı kuramsal yaklaşımları öğrenerek erken çocukluk dönemindeki bilişsel, duygusal, sosyal ve dil gelişimini çok yönlü değerlendirebilecek bilgi ve beceriler kazanır. |
Ders İçeriği |
Gelişim kuramlarının işlevleri, Davranışçı kuramlar, Davranışçı kuramların eğitim uygulamalarına yansımaları, Kişilik kuramları, Kişilik kuramlarının erken çocukluk dönemine etkileri, Sosyal öğrenme kuramı, Sosyal öğrenme kuramının eğitim ortamına katkıları, Bilişsel gelişim kuramları, Bilişsel gelişim kuramlarının uygulamalara yansımaları, Ahlaki gelişim kuramları, Ahlaki gelişim kuramlarının erken çocukluk eğitimindeki önemi, Diğer yaklaşımlar, Kuramların karşılaştırılması ve bütüncül değerlendirme |
Ders Kaynakları |
Miller, P. H., Onur, B., & Gültekin, Z. (2008). Gelişim psikolojisi kuramları. İmge.
Santrock, J. W. (2012). Yaşam boyu gelişim. Ankara: Nobel Yayıncılık (Türkçe Çeviri:, Ed.: Galip a). Ankara. Özyürek, A. (2024). Kuramcılar çerçevesinden gelişim kuramlarına bakış. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 7,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gelişim kuramlarının işlevleri ve çocuk gelişimi alanındaki önemi | Ders |
2 | Davranışçı kuramlar | Ders |
2 | Davranışçı kuramlar | Ders |
2 | Davranışçı kuramlar | Ders |
5 | Kişilik kuramları | Ders |
5 | Kişilik kuramları | Ders |
5 | Kişilik kuramları | Ders |
8 | Sosyal öğrenme kuramı | Ders |
8 | Sosyal öğrenme kuramı | Ders |
10 | Bilişsel gelişim kuramları | Ders |
10 | Bilişsel gelişim kuramları | Ders |
12 | Ahlaki gelişim kuramları | Ders |
13 | Diğer yaklaşımlar | Ders |
14 | Gelişim kuramlarının bütüncül değerlendirilmesi | Ders Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Erken çocukluk dönemine ilişkin temel gelişim kuramlarını tanımlar ve kuramcıların görüşlerini açıklar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gelişim kuramlarını kuramların temelleri ve tarihsel süreçleri açısından karşılaştırır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kuramlarını erken çocukluk eğitim uygulamalarıyla ilişkilendirir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı gelişim kuramlarının güçlü ve sınırlı yönlerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Erken çocukluk eğitimi programlarında kuramların yansımalarını analiz eder ve uygulamaya dönük öneriler geliştirir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Erken çocukluk dönemine ilişkin temel gelişim kuramlarını tanımlar ve kuramcıların görüşlerini açıklar. | 2 | - | 5 | - | - | - | - | 5 | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
Gelişim kuramlarını kuramların temelleri ve tarihsel süreçleri açısından karşılaştırır. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kuramlarını erken çocukluk eğitim uygulamalarıyla ilişkilendirir. | 5 | - | 5 | 2 | - | - | - | 5 | - | 1 | - | - | - | - | - | ;
Farklı gelişim kuramlarının güçlü ve sınırlı yönlerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | 5 | - | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | ;
Erken çocukluk eğitimi programlarında kuramların yansımalarını analiz eder ve uygulamaya dönük öneriler geliştirir. | 5 | - | 5 | 2 | 5 | - | - | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 3,4 | - | 5 | 1,8 | 1 | - | - | 4 | 0,6 | 0,2 | - | 1 | - | - | - |