EN
  • Anasayfa
  • CGB404 Çocukluk Dönemi Gelişim Teorileri (2025 - 2026 / 8. Yarıyıl)
  • EN
CGB404 - Çocukluk Dönemi Gelişim Teorileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocukluk Dönemi Gelişim Teorileri CGB404 8 2 + 0 7,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Eda DÖNMEZ
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin erken çocukluk dönemine ilişkin temel gelişim teorilerini tanımalarını, kuramcıların görüşlerini karşılaştırarak analiz etmelerini ve bu kuramları çocuk gelişimi uygulamaları ile ilişkilendirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, gelişim sürecini açıklayan farklı kuramsal yaklaşımları öğrenerek erken çocukluk dönemindeki bilişsel, duygusal, sosyal ve dil gelişimini çok yönlü değerlendirebilecek bilgi ve beceriler kazanır.

Ders İçeriği

Gelişim kuramlarının işlevleri, Davranışçı kuramlar, Davranışçı kuramların eğitim uygulamalarına yansımaları, Kişilik kuramları, Kişilik kuramlarının erken çocukluk dönemine etkileri, Sosyal öğrenme kuramı, Sosyal öğrenme kuramının eğitim ortamına katkıları, Bilişsel gelişim kuramları, Bilişsel gelişim kuramlarının uygulamalara yansımaları, Ahlaki gelişim kuramları, Ahlaki gelişim kuramlarının erken çocukluk eğitimindeki önemi, Diğer yaklaşımlar, Kuramların karşılaştırılması ve bütüncül değerlendirme

Ders Kaynakları Miller, P. H., Onur, B., & Gültekin, Z. (2008). Gelişim psikolojisi kuramları. İmge.
Santrock, J. W. (2012). Yaşam boyu gelişim. Ankara: Nobel Yayıncılık (Türkçe Çeviri:, Ed.: Galip a). Ankara.
Özyürek, A. (2024). Kuramcılar çerçevesinden gelişim kuramlarına bakış. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 7,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Gelişim kuramlarının işlevleri ve çocuk gelişimi alanındaki önemi Ders
2 Davranışçı kuramlar Ders
2 Davranışçı kuramlar Ders
2 Davranışçı kuramlar Ders
5 Kişilik kuramları Ders
5 Kişilik kuramları Ders
5 Kişilik kuramları Ders
8 Sosyal öğrenme kuramı Ders
8 Sosyal öğrenme kuramı Ders
10 Bilişsel gelişim kuramları Ders
10 Bilişsel gelişim kuramları Ders
12 Ahlaki gelişim kuramları Ders
13 Diğer yaklaşımlar Ders
14 Gelişim kuramlarının bütüncül değerlendirilmesi Ders Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Erken çocukluk dönemine ilişkin temel gelişim kuramlarını tanımlar ve kuramcıların görüşlerini açıklar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Gelişim kuramlarını kuramların temelleri ve tarihsel süreçleri açısından karşılaştırır. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kuramlarını erken çocukluk eğitim uygulamalarıyla ilişkilendirir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı gelişim kuramlarının güçlü ve sınırlı yönlerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Erken çocukluk eğitimi programlarında kuramların yansımalarını analiz eder ve uygulamaya dönük öneriler geliştirir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Erken çocukluk dönemine ilişkin temel gelişim kuramlarını tanımlar ve kuramcıların görüşlerini açıklar. 2 - 5 - - - - 5 3 - - - - - -
Gelişim kuramlarını kuramların temelleri ve tarihsel süreçleri açısından karşılaştırır. - - 5 - - - - - - - - - - - -
Kuramlarını erken çocukluk eğitim uygulamalarıyla ilişkilendirir. 5 - 5 2 - - - 5 - 1 - - - - -
Farklı gelişim kuramlarının güçlü ve sınırlı yönlerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. 5 - 5 5 - - - 5 - - - - - - -
Erken çocukluk eğitimi programlarında kuramların yansımalarını analiz eder ve uygulamaya dönük öneriler geliştirir. 5 - 5 2 5 - - 5 - - - 5 - - -
Ortalama Değer 3,4 - 5 1,8 1 - - 4 0,6 0,2 - 1 - - -