Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Erken Yıllarda Oyun Gelişimi | CGB412 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Eda DÖNMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin erken çocukluk döneminde oyunun gelişimsel önemini kavramalarını, oyun türleri ve aşamalarını tanımalarını kapsamaktadır. Öğrenciler, oyunun gelişimsel aşamalarını ve gelişime katkılarını analiz ederek erken çocukluk eğitiminde oyunun etkili kullanımını öğrenir. |
Ders İçeriği |
Oyunun tanımı, önemi ve işlevleri, Oyun kuramları, Oyunun gelişimsel aşamaları, Oyun türleri, Oyunun gelişim alanlarına etkisi, Erken çocukluk döneminde oyun materyalleri ve oyun ortamı, Eğitimcinin oyun sürecindeki rolü. |
Ders Kaynakları |
Polatlar, D.Y. (2021). Erken çocuklukta oyun gelişimi ve eğitimi. Pegem. Ankara
Aksoy, A. B. & Çiftçi, H.D. ( 2022). Erken Çocukluk Döneminde Oyun. Pegem. Ankara |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin ve sorumluluklarının açıklanması | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Oyunun tanımı, önemi, tarihçesi ve işlevleri | Ders |
3 | Klasik Oyun kuramları | Ders |
4 | Modern Oyun kuramları | Ders |
5 | Oyunun gelişimsel aşamaları | Ders |
6 | Oyun türleri | Ders |
7 | Oyun Türleri | Ders |
9 | Erken çocukluk döneminde oyun materyalleri ve oyun ortamı | Ders |
9 | Erken çocukluk döneminde oyun materyalleri ve oyun ortamı | Ders |
10 | Eğitimcinin oyun sürecindeki rolü | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Çocuğu Tanımada Oyunun Yeri | Ders |
11 | Çocuğu Tanımada Oyunun Yeri | Ders |
13 | Çocuk oyunlarında toplum ve kültür | Ders |
13 | Çocuk oyunlarında toplum ve kültür | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Oyunun tanımını, işlevlerini ve çocuk gelişimindeki önemini açıklar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı oyun kuramlarını ve gelişimsel aşamaları tanımlar ve karşılaştırır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Oyun türlerini sınıflandırır ve her birinin gelişim alanlarına katkılarını analiz eder. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Eğitimcinin rolünü ve oyun ortamının özelliklerini değerlendirir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Oyunun tanımını, işlevlerini ve çocuk gelişimindeki önemini açıklar. | - | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | ;
Farklı oyun kuramlarını ve gelişimsel aşamaları tanımlar ve karşılaştırır. | 5 | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | 5 | - | - | - | - | ;
Oyun türlerini sınıflandırır ve her birinin gelişim alanlarına katkılarını analiz eder. | 5 | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | ;
Eğitimcinin rolünü ve oyun ortamının özelliklerini değerlendirir. | - | - | 5 | - | - | - | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | - | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 2,5 | - | 5 | - | - | - | 1,25 | 5 | 1,25 | 2,5 | 1,25 | 1,25 | - | 1,25 | 1,25 |