| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| II. Yabancı Dil I | TRZ103 | 1 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün sınıfta ders |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2024 - 2025) Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2023-2024) Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL |
| Amaç |
II. Yabancı dil Almanca öğretimi I |
| Ders İçeriği |
yabancı dil Almanca A 1.1, gramer, okuma, yazma, dinleme, konuşma |
| Ders Kaynakları |
Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8 A
Deutsch als Fremdsprache Grammatik aktiv A1-B1 Übungsgrammatik Buch Verstehen Üben Sprechen 2. aktualisierte Ausgabe, 5. Druck ISBN 978-3-06-122964 Cornelsen Verlag GmbH Berlin 2025 A Grammatik Sprachniveau A1 A2 Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache Schubert Verlag Leipzig ISBN 978-3-941323-09-4 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 2 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 3 | 4 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 2 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 2 | 8 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 4 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 4 | 4 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerle tanışma, Kaynak bilgisi, Seviye belirleme | Ders |
| 2 | Selamlaşma, ilk tanışma, kişisel künye, soru kelimeleri | Ders Beyin Fırtınası Benzetim Sözlü |
| 3 | ülke-, dil,- şehir- isimleri, alfabe, sayılar, soru-, yönerge-, cümle yapısı, fiil çekimleri präsens | Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
| 4 | aile fertleri, cümle yapısı, haben - sein fiilleri, aktiviteler, meslekler | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 5 | Büro-eşya-araç, sıfatlar, diyaloglar büro içinde | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
| 6 | sıfatlar-antonimler, artikele göre sıfat çekimleri, fiyat sorgulamak | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama |
| 14 | konu tekrarı | Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim |
| 7 | ara sınavı | |
| 9 | Phonetik-kelime aksanı, hobiler, fiil olumlu-olumsuz, çekimler, sınavdaki hatalar üzerinde durma | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
| 10 | günler, aylar, koleksiyonlar, sıfatlar, formel-informel söylem | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması |
| 11 | fiil çekimleri şimdiki zaman, yerel edatlar, zamirler | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması |
| 12 | modal fiil ile sorular, cümle yapısı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 13 | Soru kelimeleri, olumsuz cümle, modal çekimler, modal kullanım | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması |
| 14 | konu tekrarı | Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim |
| 15 | Final sınavı | Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Deutsch verstehen A 1.1. Wortschatz/Almanca anlama A 1.1. Kelime hazinesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Aussprache: Satz - und Wortbetonung, Satzmelodie | Sunum / Seminer | Ders Rol Yapma / Drama Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Kommunikation A1.1. | Sunum / Seminer | Ders Rol Yapma / Drama Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Grammatik:A 1.1.: Satzbau, Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| alltägliche + formelle + informelle Sprachfähigkeiten | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Deutsch verstehen A 1.1. Wortschatz/Almanca anlama A 1.1. Kelime hazinesi | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Aussprache: Satz - und Wortbetonung, Satzmelodie | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kommunikation A1.1. | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Grammatik:A 1.1.: Satzbau, Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| alltägliche + formelle + informelle Sprachfähigkeiten | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |