EN
  • Anasayfa
  • TRZ103 II. Yabancı Dil I (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
TRZ103 - II. Yabancı Dil I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
II. Yabancı Dil I TRZ103 1 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün sınıfta ders
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2024 - 2025) Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2023-2024) Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL
Amaç

II. Yabancı dil Almanca öğretimi I

Ders İçeriği

yabancı dil Almanca A 1.1, gramer, okuma, yazma, dinleme, konuşma

Ders Kaynakları Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8 A
Deutsch als Fremdsprache Grammatik aktiv A1-B1 Übungsgrammatik Buch Verstehen Üben Sprechen 2. aktualisierte Ausgabe, 5. Druck ISBN 978-3-06-122964 Cornelsen Verlag GmbH Berlin 2025
A Grammatik Sprachniveau A1 A2 Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache Schubert Verlag Leipzig ISBN 978-3-941323-09-4
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 4 4
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 3 4 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 4 4
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 101
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,96
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğrencilerle tanışma, Kaynak bilgisi, Seviye belirleme Ders
2 Selamlaşma, ilk tanışma, kişisel künye, soru kelimeleri Ders Beyin Fırtınası Benzetim Sözlü
3 ülke-, dil,- şehir- isimleri, alfabe, sayılar, soru-, yönerge-, cümle yapısı, fiil çekimleri präsens Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü
4 aile fertleri, cümle yapısı, haben - sein fiilleri, aktiviteler, meslekler Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Grup Çalışması
5 Büro-eşya-araç, sıfatlar, diyaloglar büro içinde Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
6 sıfatlar-antonimler, artikele göre sıfat çekimleri, fiyat sorgulamak Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama
14 konu tekrarı Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim
7 ara sınavı
9 Phonetik-kelime aksanı, hobiler, fiil olumlu-olumsuz, çekimler, sınavdaki hatalar üzerinde durma Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
10 günler, aylar, koleksiyonlar, sıfatlar, formel-informel söylem Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması
11 fiil çekimleri şimdiki zaman, yerel edatlar, zamirler Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması
12 modal fiil ile sorular, cümle yapısı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
13 Soru kelimeleri, olumsuz cümle, modal çekimler, modal kullanım Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması
14 konu tekrarı Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim
15 Final sınavı Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Deutsch verstehen A 1.1. Wortschatz/Almanca anlama A 1.1. Kelime hazinesi Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Aussprache: Satz - und Wortbetonung, Satzmelodie Sunum / Seminer Ders Rol Yapma / Drama Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kommunikation A1.1. Sunum / Seminer Ders Rol Yapma / Drama Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Grammatik:A 1.1.: Satzbau, Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
alltägliche + formelle + informelle Sprachfähigkeiten Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
Deutsch verstehen A 1.1. Wortschatz/Almanca anlama A 1.1. Kelime hazinesi 2 2 - - - - - - - - - - - - - - -
Aussprache: Satz - und Wortbetonung, Satzmelodie 2 2 - - - - - - - - - - - - - - -
Kommunikation A1.1. 2 2 - - - - - - - - - - - - - - -
Grammatik:A 1.1.: Satzbau, Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen 2 2 - - - - - - - - - - - - - - -
alltägliche + formelle + informelle Sprachfähigkeiten 2 2 - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer 2 2 - - - - - - - - - - - - - - -