EN
  • Anasayfa
  • TRZ305 Turizm Pazarlaması (2025 - 2026 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TRZ305 - Turizm Pazarlaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Turizm Pazarlaması TRZ305 5 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, örgün.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN (Yıl: 2024 - 2025) Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN (Yıl: 2023-2024) Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN
Amaç

Temel pazarlama bilgilerini kullanarak, bu bilgilerin turizm sektörüne uyarlanması ve turizm sektöründe faaliyet gösteren çeşitli işletmelerin ürün veya hizmetlerini kullanıcılarına ulaştırma yollarının kavranması.

Ders İçeriği

Hizmet pazarlaması, turizm pazarlaması, turistik ürün, fiyatlandırma, dağıtım, tutundurma, insan, fiziksel çevre, süreç.

Ders Kaynakları Kozak, N. (2006). Turizm pazarlaması. Türkiye: Detay Yayıncılık.
Hacıoğlu, N. (2013). Turizm pazarlaması. Türkiye: Nobel Yayın Dağıtım.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 4 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 7 1 7
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 7 1 7
Final Final 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 105
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,12
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama Kavramına Giriş Tartışmalı Ders Sözlü Ders
2 Hizmet Pazarlaması Ders Sözlü
3 Turizm Pazarlaması Kavramları
4 Turizm Pazarlama Çevresi
5 Turizm Pazarı ve Özellikleri Sözlü Ders
6 Turizmde Satın Alma Davranışları
7 Turizmde Pazar Bölümlendirme Ders
8 Turizmde Hedef Pazar ve Konumlandırma
9 Turizm Pazarlamasında Ürün
10 Turizm Pazarlamasında Fiyat Sözlü Ders
11 Turizm Pazarlamasında Dağıtım Sözlü Ders
12 Turizm Pazarlamasında Tutundurma Sözlü Ders
13 Turizmde İnsan, Fiziksel Çevre ve Süreç Sözlü Ders
14 Dönem Değerlendirmesi Beyin Fırtınası Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Turizm pazarlama karması elemanlarını ayırt edebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Turizm pazarlaması terimlerini açıklar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Temel pazarlama kavram ve terimlerini tanımlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Pazarlamanın önemini kavrar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hizmet pazarlaması kavramlarını açıklar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
Turizm pazarlama karması elemanlarını ayırt edebilir. - - - 4 - - - - 5 - - - - - 4 - -
Turizm pazarlaması terimlerini açıklar. - - - - - - - - 4 - - 4 - - - - -
Temel pazarlama kavram ve terimlerini tanımlar. - - - - - - - - 5 - - 4 - - 5 - -
Pazarlamanın önemini kavrar. - - - 4 - - - - 5 - - 4 - - - - -
Hizmet pazarlaması kavramlarını açıklar. - - - - - - - - 5 - - 4 - - - - 5
Ortalama Değer - - - 1,6 - - - - 4,8 - - 3,2 - - 1,8 - 1