| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İngilizce VI | TRZ302 | 6 | 3 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
||||
| Ön Koşul Dersler |
|
||||
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze eğitim | ||||
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Mine KAYA (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Dr. Mine KAYA (Yıl: 2024 - 2025) Öğr. Gör. Dr. Mine KAYA (Yıl: 2022 - 2023) | ||||
| Ders Veren | |||||
| Amaç |
Öğrencilere B1 seviyesinde İngilizce okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerileri kazandırmak. |
||||
| Ders İçeriği |
İngiliz diline ait dilbilgisi kuralları, İngilizce kelimeler, okuma parçaları, dinleme etkinlikleri |
||||
| Ders Kaynakları |
Step Up B1 ,Blackswan Publishing House
|
||||
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 10 | 80 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 1 | 4 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 4 | 4 | 16 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 6 | 1 | 6 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 1 | 2 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 16 | 1 | 16 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 8 | 1 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,27 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tüm zamanlar konu tekrarı | Ders |
| 2 | Türkiye'de turistlerin gezeceği rotalar okuma-dinleme parçaları | Ders |
| 3 | Tahimnlerde kullanılan ifadeler, İngilizce'de a,an,the kullanımı | |
| 3 | CV hazırlama | Ders |
| 4 | Gelecek planları, If Conditionals | Ders |
| 5 | Rezervasyon yapmak | Ders |
| 6 | Şehir Turları | Ders |
| 7 | Reported Speech | Ders |
| 8 | Past Perfect ve Simple Past zamanlarının kıyaaslanması | |
| 8 | Hobiler, çocukluk anıları | Ders |
| 9 | Relative Clauses | Ders |
| 10 | Farklı ülkelerin mutfakları | Ders |
| 11 | Passive Voice | Ders |
| 12 | Bahaneleri, özürleri ifade etme | |
| 13 | Zorunlulukları ve tavsiyeleri belirtme | Ders |
| 13 | Otel çeşitleri, en ilginç oteller, kıyaslama cümleleri | Ders |
| 14 | Teknoloji ve Turizm | Ders |
| 15 | Tekrar | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| - B1 düzeyinde paragraflar yazabilecek | Ödev / Proje | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| - B1 düzeyinde okuma parçalarını anlayabilecek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| - B1 düzeyinde dinleme parçalarını anlayabilecek, yorumlayabilecektir | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| - B1 düzeyinde kendini tanıtabilecek, İngilizce diyaloglar kurabilecek | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| - Genel turizmde kullanılan kelime ve cümle yapılarını öğrenecek ve kullanabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Rol Yapma / Drama | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| - B1 düzeyinde paragraflar yazabilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| - B1 düzeyinde okuma parçalarını anlayabilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| - B1 düzeyinde dinleme parçalarını anlayabilecek, yorumlayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| - B1 düzeyinde kendini tanıtabilecek, İngilizce diyaloglar kurabilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |