| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İnsan Kaynakları Yönetimi | TRZ307 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz-yüze eğitim-öğretim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Çağrı Erdoğan (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Merve DOĞAN (Yıl: 2024 - 2025) Dr. Öğr. Üyesi Merve DOĞAN (Yıl: 2023-2024) Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Çağrı Erdoğan |
| Amaç |
Dersin ana amacı, insan kaynakları yönetimi fonksiyonlarının kuramsal çerçevede yeterli düzeyde kavratılması ve öğrencilerin bu fonksiyonları turizm işletmelerinin özgün koşulları içerisinde uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
| Ders İçeriği |
Dersin amacı doğrultuda öncelikle “İnsan nedir?”, “Kaynak nedir?” ve “Yönetim nedir?” sorularının farklı perspektiflerden irdelenerek düşünce jimnastiği yapılması, ardından turizm işletmeciliği bağlamında insan kaynakları yönetiminin (İKY) amacının, öneminin ve fonksiyonlarının incelenmesi, bununla birlikte planlama, işe alım, eğitim ve geliştirme, performans değerlendirme gibi temel İKY süreçlerinin turizm endüstrisinin koşulları dâhilinde ele alınması dersin içeriğini oluşturacaktır. |
| Ders Kaynakları |
Derste gündeme alınan her konu ve işlenen her şeyle birlikte sistemden paylaşılanlar ve ilgili diğer tüm kaynaklar.
Sadullah, Ö., Uyargil, C., Acar, A. C., Özçelik, A. O., Dündar, G., Ataay, İ. D., Adal, Z., & Tüzüner, L. (2015). İnsan Kaynakları Yönetimi. Beta. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 15 | 30 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 15 | 30 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 12 | 1 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 2 | İnsan Nedir? | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 3 | Kaynak Nedir? & Yönetim Nedir? | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 4 | İKY ve Açık Sistem Yaklaşımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | İş Analizi ve İş Dizaynı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 6 | İKY Planlaması ve İşgören Seçimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 7 | Eğitim ve Geliştirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Performans Değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Kariyer Geliştirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | İş Değerleme & Ücret Yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 12 | İş Güvenliği ve İşgören Sağlığı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 13 | İKY’nin Hukuki Boyutları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 14 | Sürdürülebilirlik Kapsamında İKY | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 15 | Uluslararası İKY | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İKY’nin amacını, önemini ve temel fonksiyonlarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| İKY uygulamalarıyla ilgili bilgi ve örnekleri teorik bilgiyle bütünleştirebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Sürdürülebilirlik kapsamında İKY’yi değerlendirerek turizm endüstrisiyle ilişkilendirebilir. | Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İKY’nin amacını, önemini ve temel fonksiyonlarını bilir. | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ;
| İKY uygulamalarıyla ilgili bilgi ve örnekleri teorik bilgiyle bütünleştirebilir. | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ;
| Sürdürülebilirlik kapsamında İKY’yi değerlendirerek turizm endüstrisiyle ilişkilendirebilir. | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ;
| Ortalama Değer | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |