EN
  • Anasayfa
  • TRZ425 Gastronomi Uygulamalarının Temelleri (2025 - 2026 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TRZ425 - Gastronomi Uygulamalarının Temelleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Gastronomi Uygulamalarının Temelleri TRZ425 7 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Öznur CUMHUR DEĞİRMENCİ (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Nurdan SEVİM (Yıl: 2024 - 2025) Dr. Öğr. Üyesi Öznur CUMHUR DEĞİRMENCİ (Yıl: 2023-2024) Dr. Öğr. Üyesi Öznur CUMHUR DEĞİRMENCİ (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Öznur CUMHUR DEĞİRMENCİ
Amaç

Turizm işletmelerinin bir parçası olan gastronomi ve gastronomi uygulamalarıyla ilgili temel bilgilerin verilmesi.

Ders İçeriği

Gastronomiyle ilgili kavramlar, turizm ve gastronomi bağlamında uygulamalar, kişi ve toplumların lezzet algıları ve yiyecek seçimlerini etkileyen faktörler, yiyecek ve içeceklerin özelliklerini algılamaya yarayan duyular.

Ders Kaynakları Gastronomi ve Turizm (Kavramlar – Uygulamalar – Uluslararası Mutfaklar – Reçeteler) Hülya Kurun, Demet Bağıran Özşeker, 2016, Detay Yayıncılık, Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 1 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 2 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 76
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,98
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin amacı, kapsamı ve işleyişinin tanıtılması; gastronomi ve turizm bağlamına yönelik genel bir giriş. Ders
2 Gastronomiyle ilgili kavramlar Tartışmalı Ders Ders
3 Gastronominin farklı boyutları ve turistik ürün olarak gastronomi Tartışmalı Ders
4 Sürdürülebilirlik ve gastronomi Tartışmalı Ders
5 Yerel ve küresel bakış açısıyla gastronomi Tartışmalı Ders
6 Gastronomide akımlar (moleküler gastronomi, gastrofizik, nörogastronomi, fonksiyonel gıdalar, yenilebilir böcekler, organik tarım, yeşil restoranlar, slow food vb.) Tartışmalı Ders
7 Gastronomi ile ilgili akımlar (moleküler gastronomi, gastrofizik, nörogastronomi, fonksiyonel gıdalar, yenilebilir böcekler, organik tarım, yeşil restoranlar, slow food vb.), Ara sınav Tartışmalı Ders
8 Ara sınav Tartışmalı Ders
10 Gastronomi ile ilgili akımlar (moleküler gastronomi, gastrofizik, nörogastronomi, fonksiyonel gıdalar, yenilebilir böcekler, organik tarım, yeşil restoranlar, slow food vb.) Tartışmalı Ders
10 Gastronomi ile ilgili akımlar (moleküler gastronomi, gastrofizik, nörogastronomi, fonksiyonel gıdalar, yenilebilir böcekler, organik tarım, yeşil restoranlar, slow food vb.) Tartışmalı Ders
11 Coğrafi işaretler Tartışmalı Ders
12 Gıdaların kalite özelliklerinin incelenmesi; tüketici algısı ve duyusal analiz yöntemlerinin değerlendirilmesi Tartışmalı Ders
13 Kişilerin lezzet algıları ve lezzet algılarına etki eden faktörler Tartışmalı Ders
14 Gastronominin geleceği ve turizme etkisi Tartışmalı Ders
15 Öğrenci ödevlerinin sınıf ortamında sunulması ve tartışılması Tartışmalı Ders Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kişi ve toplumların lezzet algılarını ve yiyecek seçimlerini etkileyen faktörleri değerlendirmek Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Turizm ve gastronomi bağlamındaki kavramları öğrenmek ve değerlendirmek. Ödev / Proje Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Gastronominin temel ilkelerini tarih, kültür ve coğrafya gibi tüm açılardan değerlendirmek. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
Kişi ve toplumların lezzet algılarını ve yiyecek seçimlerini etkileyen faktörleri değerlendirmek 4 1 1 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 1 - - -
Turizm ve gastronomi bağlamındaki kavramları öğrenmek ve değerlendirmek. 5 5 5 2 4 3 0 0 0 0 2 2 4 3 - - -
Gastronominin temel ilkelerini tarih, kültür ve coğrafya gibi tüm açılardan değerlendirmek. 5 5 3 2 4 3 0 0 0 0 2 2 3 3 - - -
Ortalama Değer 4,67 3,67 3 1,33 3 2,33 0 0 0 0 1,33 1,33 2,33 2,33 - - -