EN
  • Anasayfa
  • TRZ422 Mekan Tasarımı ve Konsept (2025 - 2026 / 8. Yarıyıl)
  • EN
TRZ422 - Mekan Tasarımı ve Konsept
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mekan Tasarımı ve Konsept TRZ422 8 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Serhat AYDIN (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Serhat AYDIN (Yıl: 2024 - 2025) Dr. Öğr. Üyesi Serhat AYDIN (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren
Amaç

Turizm işletmelerinde tüm mekanlarda kullanılan materyallerin işletme politikası ile doğru orantılı oluşan hizmet imajına uygun tek tip dizayn ve estetiğin yaratılması ve sürekliliğinin sağlanması ile ilgili ilkeleri kavrayabilmek.

Ders İçeriği

Tasarım, dekorasyon, renkler, ışık, mobilyalar, mefruşatlar, ısı ve ses yalıtımı, bitkiler, otel tasarımı

Ders Kaynakları ERASLAN Nevzat, ÖRÜCÜ Kamil Ömer, Otel İşletmelerinde Mobilya ve Oda Tasarımı, Detay Yayıncılık, 2009
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 3 6
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 3 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 2 2 4
Final Final 2 2 4
Toplam İş Yükü (Saat) 75
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,94
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Mekân, tasarım ve konsept kavramları Ders
2 Tasarım elemanları ve mekânsal algı Ders
3 Tasarım ilkeleri ve işlevsellik Ders
4 Turizm işletmelerinde iç mekân tasarımı Ders
5 Turizm işletmelerinde dış mekân tasarımı Ders
6 Konsept geliştirme ve marka kimliği Ders
7 Kültür, yerellik ve sürdürülebilirlik Ders
8 Ara sınav Ders
9 Türkiye’de turizm işletmelerinde mekân tasarımı Ders
10 Dünyada turizm işletmelerinde mekân tasarımı Ders
11 İşlevsel planlama ve ergonomi Ders
12 Malzeme ve renk kullanımı Ders
13 Teknoloji ve dijital mekân tasarımı Ders
14 Örnek olay ve konsept analizi Ders
15 Genel değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tasarım elemanlarını ve ilkelerini tanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Dünyadaki ve Türkiye'deki turizm işletmelerinin tasarım örneklerini öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Turizm işletmelerinde iç ve dış mekan tasarımını öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Mekan ve tasarım kavramlarını tanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
Tasarım elemanlarını ve ilkelerini tanır. - - - - - - - - - - - 5 - - - - -
Dünyadaki ve Türkiye'deki turizm işletmelerinin tasarım örneklerini öğrenir. - - - - - - - - - - - - 5 - - - -
Turizm işletmelerinde iç ve dış mekan tasarımını öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - - - 5
Mekan ve tasarım kavramlarını tanır. - - - - - - - - 4 - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - 1 - - 1,25 1,25 - - - 1,25