| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yiyecek İçecek Hizmetleri | TRZ205 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, örgün, sunum. |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN (Yıl: 2024 - 2025) Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN (Yıl: 2023-2024) Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN (Yıl: 2022 - 2023) Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN |
| Amaç |
Yiyecek içecek hizmetlerinin kavranması ve yiyecek içecek işletmelerinde yapılan faaliyetlerin teorik olarak öğrenilmesi. |
| Ders İçeriği |
Yiyecek içecek alanında verilen hizmetler, menü planlama ve ürünlerin hazırlanması, sunumu teknikleri ele alınacaktır. |
| Ders Kaynakları |
Koçak, N. (2007). Yiyecek içecek hizmetleri yönetimi. Türkiye: Detay Yayıncılık.
Sökmen, A. (2005). Yiyecek-içecek hizmetleri yönetimi ve işletmeciliği. Türkiye: Detay Yayıncılık. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 5 | 25 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 9 | 1 | 9 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 97 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,80 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yiyecek Ve İçecek Hizmetlerinin Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 2 | Yiyecek İçecek Gereksinimlerini Ortaya Çıkaran Faktörler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 3 | Yiyecek İçecek Bölümü ve Organizasyon Yapısı | Ders Sözlü |
| 4 | Servis ve Bar Bölümü İş Tanımları ve İş Gerekleri | Ders Sözlü |
| 5 | Mutfak Bölümü İş Tanımları ve İş Gerekleri | Ders Sözlü |
| 6 | Temel Servis Kuralları | Ders Sözlü |
| 7 | Servis Öncesi Son Hazırlıklar, Servis Basamakları | Ders Rol Yapma / Drama Gösterim Sözlü |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Beslenme ve Besin Öğeleri | Ders Gösterim Sözlü |
| 9 | Menü ve Menü Planlaması | Ders Gösterim Sözlü |
| 10 | Klasik Servis Usulleri (Fransız ve İngiliz Servisi) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Benzetim Sözlü |
| 11 | Klasik Servis Usulleri (Rus ve Amerikan Servisi) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Benzetim Sözlü |
| 12 | Mutfakta Bıçak Tutma ve Doğrama Yöntemleri | Ders Gösterim Sözlü |
| 13 | Pişirme Yöntemleri | Ders Gösterim Sözlü |
| 14 | Yiyecek İçecek İşletmelerinde Hijyen | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Servis ve mutfak departmanlarında iş tanımı yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Menü hazırlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Temel besin gruplarını tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Yiyecek içecek işletmelerini sınıflandırır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Servis tekniklerini uygulayarak usulüne uygun yiyecek servisi yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Servis ve mutfak departmanlarında iş tanımı yapar. | - | - | - | - | - | - | - | 4 | 5 | - | - | 4 | - | - | - | - | - | ;
| Menü hazırlar. | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | ;
| Temel besin gruplarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | 4 | - | - | - | - | - | ;
| Yiyecek içecek işletmelerini sınıflandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | 5 | 4 | - | - | - | - | ;
| Servis tekniklerini uygulayarak usulüne uygun yiyecek servisi yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | 4 | - | - | - | - | 5 | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | 1 | - | - | - | 0,8 | 3,6 | - | - | 3,4 | 0,8 | - | - | - | 1,8 |