EN
  • Anasayfa
  • TRZ207 Ön Büro Yönetimi (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TRZ207 - Ön Büro Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ön Büro Yönetimi TRZ207 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, örgün.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN (Yıl: 2024 - 2025) Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN (Yıl: 2023-2024) Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN
Amaç

Konaklama işletmelerinde ön büro departmanında gerçekleştirilen tüm faaliyetler hakkında bilgi sahibi olmak ve konuk kayıtlarını başarılı bir şekilde gerçekleştirmek.

Ders İçeriği

Ön büronun konaklama işletmelerindeki önemi, konuk giriş-çıkış işlemleri, diğer departmanlarla ilişkiler, rezervasyon işlemleri, oda satış teknikleri.

Ders Kaynakları Gökdeniz, A. (1999). Otel işletmelerinde ön büro yönetimi. Türkiye: Turhan Kitapevi.
Eraslan, N. (2021). Konaklama İşletmelerinde Ön Büro İşlemleri ve Yönetimi. Türkiye: Detay Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 5 2 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 5 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 7 1 7
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 10 1 10
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Turizm Endüstirisinin Genel Yapısı
2 Konaklama İşletmelerinin Tanımı Ve Sınıflandırılması Sözlü Ders
3 Otel İşletmelerinde Organizasyon Yapısı
4 Konaklama İşletmelerinde Önbüronun Tanımı, Yeri Ve Önemi Beyin Fırtınası Sözlü
5 Önbüro Departmanı Personelinin Genel Özellikleri Ve Görev Tanımları Sözlü
6 Önbüro Yönetiminin Fonksiyonları ve Ön Büro Sistemleri Sözlü
7 Önbüroda kullanılan donanımlar ve formlar Sözlü
8 Önbüronun Diğer Departmanlarla İlişkileri
9 Konaklama İşletmelerinde Müşteri (Münferit grup) Döngüsü Gösterim Sözlü
10 Rezervasyon Geliş Şekilleri Ve Takip Yolları Sözlü
11 Önbüroda Müşteri Giriş (Check-in) İşlemleri Gösterim Sözlü
12 Önbüroda Müşteri Çıkış (Check-out) Işlemleri Gösterim Sözlü
13 Oda Satış Teknikleri ve Müşteri Hesaplarını Ödeme Şekilleri Sözlü
14 Önbüro Otomasyon Sistemleri Hakkında Genel Bilgi Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Önbüroda kullanılan sistemleri ve işleyişlerini anlar. Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Otellerin genel özelliklerini tanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Önbüro departmanının otel içindeki yeri ve önemini ifade eder. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Oda satış tekniklerini bilir ve uygular. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Misafirlerin otele giriş ve çıkış işlemlerini yapar. Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
Önbüroda kullanılan sistemleri ve işleyişlerini anlar. - - - 4 5 - - - - - - 4 - - - - -
Otellerin genel özelliklerini tanır. - - - - - - - - 5 - - 5 4 - 4 - -
Önbüro departmanının otel içindeki yeri ve önemini ifade eder. - - - - - - - - 5 - - 5 4 - - - -
Oda satış tekniklerini bilir ve uygular. - - - 5 - - - - - - - - 4 - - - 5
Misafirlerin otele giriş ve çıkış işlemlerini yapar. - - - 5 5 - - - - - - - - - - - 4
Ortalama Değer - - - 2,8 2 - - - 2 - - 2,8 2,4 - 0,8 - 1,8