EN
  • Anasayfa
  • TRZ206 Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi (2025 - 2026 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TRZ206 - Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi TRZ206 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, örgün.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN (Yıl: 2024 - 2025) Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren
Amaç

Yiyecek-içecek hizmetlerinin yönetimsel anlamda kavrayabilmek, yiyecek-içecek işletmesinin yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak.

Ders İçeriği

Bu derste yiyecek içecek departmanı ve restoran, bar ve otellerin organizasyon yapısını tanıtılacak, menü, menü tipleri anlatılacaktır.

Ders Kaynakları Koçak, N. (2007). Yiyecek içecek hizmetleri yönetimi. Türkiye: Detay Yayıncılık.
Sökmen, A. (2005). Yiyecek-içecek hizmetleri yönetimi ve işletmeciliği. Türkiye: Detay Yayıncılık.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 4 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 4 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 7 1 7
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 10 1 10
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 93
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,65
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yiyecek-İçecek Endüstrisinin Önemi ve Gelişimi
2 Yiyecek - İçecek İşletmelerinin Sınıflandırılması Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü
3 Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Yönetim ve Önemi Ders Sözlü
4 Yiyecek-İçecek Yönetiminin Temel Fonksiyonları Sözlü Ders
5 Yiyecek İçecek Endüstrisi: Yiyecek-İçecek Pazarlaması Sözlü Ders
6 Yiyecek-İçecek İşletmelerinin Organizasyon Yapısı ve İşleyişi Sözlü Ders
7 Beslenme İlkeleri Ders
8 Menü Yönetimi: Beslenme ve Menü, Menü Planlama Sözlü Ders
9 Yiyecek İçecek İşletmelerinin Kuruluş Aşamaları Sözlü Ders
10 Yiyecek-İçecek Üretimi: Satınalma, Teslim alma, Depolama, Üretim Sözlü Ders
11 Yiyecek-İçecek Üretimi: Üretim Planlama, Yiyeceklerin Üretim Ön Hazırlığı
12 Yiyecek-İçecek Organizasyonlarında Sanitasyon ve Hijyen
13 Banket ve Ziyafet Organizasyonu Gösterim Sözlü
14 Yiyecek İçecek İşletmelerinde Finans Yönetimi Sözlü Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Banket ve ziyafet organizasyonları düzenlemeyi bilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Yiyecek-içecek hizmetlerinin yönetimi ve pazarlaması konusunda bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Menünün maliyetleri kontrol eder. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Yiyecek-İçecek yönetiminin temel fonksiyonları kavrar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Menü tasarar ve bunu fiyatlandırır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
Banket ve ziyafet organizasyonları düzenlemeyi bilir. - - - 4 - - - - - - - - - - 4 - -
Yiyecek-içecek hizmetlerinin yönetimi ve pazarlaması konusunda bilgi sahibi olur. - - - - - - - - 5 - - 5 - - - - -
Menünün maliyetleri kontrol eder. - - - 4 - - - - 4 - - 4 - - 5 - -
Yiyecek-İçecek yönetiminin temel fonksiyonları kavrar. - - - - - - - - 4 - - 5 4 - - - -
Menü tasarar ve bunu fiyatlandırır. - - - - - - - - - - - 4 - - 5 - -
Ortalama Değer - - - 1,6 - - - - 2,6 - - 3,6 0,8 - 2,8 - -