| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hizmet Pazarlaması | TRZ226 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN (Yıl: 2024 - 2025) Dr. Öğr. Üyesi Çağrı Erdoğan (Yıl: 2024 - 2025) Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı hizmet sektörü ve işletmelerinin özelliklerini öğretmektir. |
| Ders İçeriği |
Hizmet ekonomisinin kavranması, hizmet sektörünün gelişimi, hizmetlerde fiyat, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, Talep ve kapasite yönetimi, hizmet kalitesi, insan kaynakları, uluslararası hizmet pazarlaması, ilişkisel pazarlama ve müşteri elde tutma. |
| Ders Kaynakları |
Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlaması ve Yönetimine Giriş, Seçkin Yayınevi.
Öztürk, S. A. (2017), Hizmet Pazarlaması, Ekin Yayınevi. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 4 | 4 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 4 | 2 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 6 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 3 | 9 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,33 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Hizmet pazarlama dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar. (0) | |
| 2 | Hizmet kavramı ve hizmet sektörünün önemi | |
| 3 | Hizmetler ve hizmetlerin sınıflandırılması | |
| 4 | Hizmet işletmelerinde pazarlama karma elemanları-Hizmet pazarlamasında ürün | |
| 5 | Hizmet pazarlamasında dağıtım. | |
| 6 | Hizmet pazarlamasında fiyat, Hizmet pazarlamasında tutundurma-reklam | |
| 8 | Satış tutundurma, halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 9 | Hizmet pazarlaması ve personel | |
| 10 | Hizmet ve müşteri, hizmet pazarlamasında fiziksel kanıtlar | |
| 11 | Hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimi | |
| 12 | Hizmet kalitesi, Hizmet karşılaşmaları ve gerçek anlar | |
| 13 | İlişkisel pazarlama | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler hizmet karşılaşmalarını ve gerçek anları değerlendirebilecektir. | |||
| Öğrenciler hizmet sektöründeki ilişkisel pazarlamayı tanımlayabilecektir. | |||
| Hizmet pazarlaması ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | |||
| Öğrenciler hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimine değerlendirebilecektir. | |||
| Öğrenciler hizmet sektörü bakımından pazarlama karmasını tanımlayabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler hizmet karşılaşmalarını ve gerçek anları değerlendirebilecektir. | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | - | - | - | ;
| Öğrenciler hizmet sektöründeki ilişkisel pazarlamayı tanımlayabilecektir. | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | - | - | - | ;
| Hizmet pazarlaması ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | - | - | - | ;
| Öğrenciler hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimine değerlendirebilecektir. | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | - | - | - | ;
| Öğrenciler hizmet sektörü bakımından pazarlama karmasını tanımlayabilecektir. | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 1 | 2,4 | 2,4 | 1 | 1,8 | 1,6 | 1 | 1 | 1 | 1,4 | 1,2 | 2,8 | 1 | 2,2 | - | - | - |