| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İşletme Yönetimi | TRZ109 | 1 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN (Yıl: 2024 - 2025) Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN (Yıl: 2023-2024) Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN (Yıl: 2022 - 2023) Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN |
| Amaç |
Öğrencilerin işletme kavramını, türlerini, işletmeyi etkileyen çevre faktörlerini, işletme kuruluş yeri ve büyümesini ve işletme fonksiyonlarını teorik ve pratik anlamda bilgi ve becerilerini geliştirmek. |
| Ders İçeriği |
Dersin içeriği, öğrencilerin teorik ve uygulamalı işletmecilik bilgisi elde edebilmelerine, işletme problemlerini çözümleyebilmelerine ve analitik düşünmelerine olanak sağlayacak şekilde oluşturulmuştur. |
| Ders Kaynakları |
Tengilimoğlu, D., Atilla, E., Bektaş, M. İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2012.
Erdoğan, B.Z and Hepkul, Ayşe, 2014, Genel İşletme, A.Ü. Yayını, No. 2650. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Kısa Sınav 2 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 3 | 2 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 3 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 2 | 1 | 2 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 2 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 3 | 6 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 2 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 83 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,25 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İşletmeye Giriş | Tartışmalı Ders |
| 2 | Temel İşletmecilik Kavramları | |
| 3 | İşletme Türleri | Tartışmalı Ders |
| 4 | İşletme Çevresi | Ders |
| 5 | İşletme Etiği | Ders Vaka Çalışması |
| 6 | Sosyal Sorumluluk | Ders Problem Çözme |
| 7 | Ara Sınav İşletmelerin Kuruluşu | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 8 | İşletmelerin Kuruluşu ve Büyümesi | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| 9 | İşletmelerde Yönetim | Ders |
| 10 | Üretim ve Pazarlama | Ders Gösterim |
| 11 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Ders |
| 12 | Muhasebe | Ders |
| 13 | Finansal Yönetim | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
| 14 | Genel Değerlendirme | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İşletmecilik ile ilgili ortak terminoloji ve kavramları açıklayabilecektir. | |||
| Mesleki ve etik anlayışa sahip olma | Yazılı Sınav | Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| İşletmelerin işlevlerini, birbirleriyle olan ilişkilerini ve bir bütün olarak işleyişini kavrayabilecektir. | |||
| İşletmeyi çevresiyle birlikte kuruluş nedenini analiz edebilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İşletmecilik ile ilgili ortak terminoloji ve kavramları açıklayabilecektir. | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |