EN
  • Anasayfa
  • TRZ109 İşletme Yönetimi (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
TRZ109 - İşletme Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İşletme Yönetimi TRZ109 1 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN
Ders Veren Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN
Amaç

Öğrencilerin işletme kavramını, türlerini, işletmeyi etkileyen çevre faktörlerini, işletme kuruluş yeri ve büyümesini ve işletme fonksiyonlarını teorik ve pratik anlamda bilgi ve becerilerini geliştirmek.

Ders İçeriği

Dersin içeriği, öğrencilerin teorik ve uygulamalı işletmecilik bilgisi elde edebilmelerine, işletme problemlerini çözümleyebilmelerine ve analitik düşünmelerine olanak sağlayacak şekilde oluşturulmuştur.

Ders Kaynakları Tengilimoğlu, D., Atilla, E., Bektaş, M. İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2012.
Erdoğan, B.Z and Hepkul, Ayşe, 2014, Genel İşletme, A.Ü. Yayını, No. 2650.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Kısa Sınav 2 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 3 6
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 3 2 6
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 3 3
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Ödev 2 Ödev 2 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 83
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,25
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İşletmeye Giriş Tartışmalı Ders
2 Temel İşletmecilik Kavramları
3 İşletme Türleri Tartışmalı Ders
4 İşletme Çevresi Ders
5 İşletme Etiği Ders Vaka Çalışması
6 Sosyal Sorumluluk Ders Problem Çözme
7 Ara Sınav İşletmelerin Kuruluşu Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 İşletmelerin Kuruluşu ve Büyümesi Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması
9 İşletmelerde Yönetim Ders
10 Üretim ve Pazarlama Ders Gösterim
11 İnsan Kaynakları Yönetimi Ders
12 Muhasebe Ders
13 Finansal Yönetim Ders Problem Çözme Vaka Çalışması
14 Genel Değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İşletmecilik ile ilgili ortak terminoloji ve kavramları açıklayabilecektir.
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
İşletmelerin hukuki yapılarını anlayabilecektir.
İşletmelerin işlevlerini, birbirleriyle olan ilişkilerini ve bir bütün olarak işleyişini kavrayabilecektir.
İşletmeyi çevresiyle birlikte kuruluş nedenini analiz edebilecektir.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
İşletmecilik ile ilgili ortak terminoloji ve kavramları açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi - - - - - - - - - - - - - - - - -
İşletmelerin hukuki yapılarını anlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - - -
İşletmelerin işlevlerini, birbirleriyle olan ilişkilerini ve bir bütün olarak işleyişini kavrayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - - -
İşletmeyi çevresiyle birlikte kuruluş nedenini analiz edebilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - - - -