Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Davranış Bilimleri | TRZ116 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Ali ARICI |
Amaç |
Öğrencileri iş hayatında insan davranışlarının altında yatan nedenleri, toplumsal, kişisel ve sosyal psikolojik yönden tahlil edebilme yeteneğine kavuşturmak için çeşitli davranışsal konular hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Yüksekokul mezunu bir öğrenci her durumda insanlarla iç içe olacaktır. Dolayısıyla ders insanın davranışları ve davranışlarını etkileyen unsurları anlamaya yöneliktir. |
Ders İçeriği |
Davranış bilimleri ve sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji ve benzeri davranış bilimleriyle ilişkili bilim dalları işlenecektir. Ardından davranış bilimleri ile ilgili temel kavramlar ve insan davranışını etkileyen unsurlar ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Davranış Bilimleri, Prof.Dr. Salih Güney, Nobel Yayınevi, 2022
Davranış Bilimlerine Giriş (Ed. Bilhan Kartal), Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları, 2012 Davranış Bilimleri I (Ed. Ayşe Çiğdem Kırel & Zerrin Sungur Taşdemir), Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları, 2012 Davranış Bilimleri II (Ed. Leman Bilgin & Aytül Ayşe Çengiz), Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları, 2012 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 7 | 5 | 35 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramlar, davranış bilimleri ile ilgili bilim dalları | Sözlü |
2 | Motivasyon ve motivasyon kuramları | |
3 | Kişilik ve oluşumu | |
4 | Algılar ve Tutumlar | |
5 | Algılar ve Tutumlar II | |
6 | Liderlik, Liderlik teorileri, modern liderlik yaklaşımları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Sözsüz iletişim ve Kinesics | |
9 | Kültür, kültür çeşitleri, kültür unsurları | |
10 | Gruplar, Örgütler ve Örgüt Kültürü | |
11 | Statü, Rol ve Toplum | |
12 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kuramlar | |
13 | Davranış bilimleri ile ilgili güncel kavram ve konular | |
14 | Davranış bilimleri ile ilgili güncel kavram ve konular II |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kişiliğin ne olduğunu ve örgütsel açıdan kişiliğin önemini kavrayabilme | |||
Algı ve tutum kavramlarını örneklendirerek tanımlayabilme | |||
Davranış bilimi ile ilgili temel konu ve kavramlar ile ilişkili bilim dallarını ve disiplinleri açıklayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Motivasyon ve örgütsel motivasyon konularının önemini anlama | |||
Kültür ve örgüt kültürü konularını öğrenme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kişiliğin ne olduğunu ve örgütsel açıdan kişiliğin önemini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Algı ve tutum kavramlarını örneklendirerek tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Davranış bilimi ile ilgili temel konu ve kavramlar ile ilişkili bilim dallarını ve disiplinleri açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Motivasyon ve örgütsel motivasyon konularının önemini anlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kültür ve örgüt kültürü konularını öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |