| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Turizm ve Çevre | TRZ231 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Öznur CUMHUR DEĞİRMENCİ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Öznur CUMHUR DEĞİRMENCİ |
| Amaç |
Turizm çevre ilişkisinin özelliklerinin öğrenilmesi, turizm işletmelerinde uygulanabilir çevre politikaları ile sürdürülebilir turizm politikası ve planlaması ilkelerinin kavranması, turizmde çevre koruma uygulamaları hakkında bir bakış açısı kazandırılması. |
| Ders İçeriği |
Çevre ve çevresel değerler, çevre kirlenmesinin kamu sağlığı üzerinde etkisi, turizm çevre etkileşimi, turizm işletmelerinde çevre duyarlı uygulamalar, çevre bağlamında turizmde sürdürülebilir turizm uygulamaları ve projeler. |
| Ders Kaynakları |
Farklı Boyutları ile Sürdürülebilir Turizm, Ozan Bahar, Meryem Samırkaş, Nur Çelik, 2015, Süre Yayınevi, Muğla.
Turizm ve Çevre, Nüzhet Kahraman, Oğuz Türkay, 2014, Detay Yayıncılık, Ankara. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 15 | 45 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
| Final | Final | 9 | 1 | 9 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,75 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 15 | Öğrenci ödevlerinin sınıf ortamında sunulması ve tartışılması | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Çevre bağlamında sürdürülebilir turizm uygulamalarını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Turizm çevre etkileşimini tüm boyutlarıyla farkına varır. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Çevre sorunlarının uluslararası boyutta ele alınış biçimi ve bu konudaki çabalar hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Çevresel değerlerin korunmasına yönelik uygulamaları öğrenir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çevre bağlamında sürdürülebilir turizm uygulamalarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | ;
| Turizm çevre etkileşimini tüm boyutlarıyla farkına varır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | ;
| Çevre sorunlarının uluslararası boyutta ele alınış biçimi ve bu konudaki çabalar hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çevresel değerlerin korunmasına yönelik uygulamaları öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | 1,25 | - | 1,25 | 1,25 | 1,25 | - | - | - | - |