EN
  • Anasayfa
  • TRZ439 Turizmde Etik (2025 - 2026 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TRZ439 - Turizmde Etik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Turizmde Etik TRZ439 7 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Serhat AYDIN (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Serhat AYDIN (Yıl: 2024 - 2025) Dr. Öğr. Üyesi Serhat AYDIN (Yıl: 2023-2024) Dr. Öğr. Üyesi Serhat AYDIN (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, turizm öğrencilerine temel etik ilkelerinin, kaynaklarının ve türlerinin öğretilmesi ve kusurlu hizmetlerin önlenmesi için yapılması gerekenlerin kavratılmasıdır.

Ders İçeriği

Ahlak felsefesinin tarihsel gelişimi; Turizm ve etik; İş ahlakı; Etik ilkeler, türleri, kaynakları, standartları; İşletmelerde etik sorunlar; Etik ve müşteri şikayetleri.

Ders Kaynakları Kozak, M. A., Nergiz, H. G. (2009). Turizmde Etik, Detay Yayıncılık, Ankara,
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 15 45
Final Final 8 1 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 69
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,71
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Klasik ahlak felsefesinin tarihçesi
2 Türklerde İş Ahlakı
3 Turizm ve Etik
4 Etik Kavramı Ders
5 Temel Etik İlkeleri
6 Etik Türleri
6 Etik Türleri
8 Ara sınav Ders
9 Etik Standartlar Ders
10 İşletmelerde Yaşanan Etik Sorunlar
11 Etik ve Müşteri Şikayetleri
12 Vaka Çalışması Ders
12 Vaka Çalışması Ders
12 Vaka Çalışması Ders
15 Genel değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yaşanacak olaylara duyarlı ve farkındalığı artmış bir şekilde yaklaşım gösterebilme. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde ve her alanda mesleki etik bilincinin oluşturulmasını sağlayabilme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çeşitli etik kuramları ve ahlaki prensiplerin özelliklerini tartışabilme. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
Yaşanacak olaylara duyarlı ve farkındalığı artmış bir şekilde yaklaşım gösterebilme. - - - - - - - - - - - 5 - - - - -
Turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde ve her alanda mesleki etik bilincinin oluşturulmasını sağlayabilme - - - - - 5 - - - - - - - - - - -
Çeşitli etik kuramları ve ahlaki prensiplerin özelliklerini tartışabilme. - - - - - - - - 5 - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - 1,67 - - 1,67 - - 1,67 - - - - -