| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Zorunlu Staj II | TRZ300 | 6 | 0 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Uzaktan eğitim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serhat AYDIN (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Serhat AYDIN (Yıl: 2024 - 2025) Dr. Öğr. Üyesi Serhat AYDIN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Staj, öğrencilerin turizm endüstrisinin değişik kesimlerini tanımasına ve deneyim kazanmasına yardım ederken, bir yandan da turizm endüstrisinin öğrencilerimizi ve Bölüm’ü tanımasına olanak sağlamaktadır. |
| Ders İçeriği |
Turizm işletmesini departman, personel ve genel işleyiş bakımından tanımak; Oryantasyon süreci sonrasında iş tanımına ve görevlerini uyum sağlamak; İşe devamlılık ve zaman kullanımı hakkında etkinlik kazanmak; Müşteri ilişkilerinde deneyim kazanmak; Turizm işletmesindeki ilgili ekipmanı kullanmak; İlgili departmandaki iş ve işlemlere hakim olmak; Görevlerini yerine getirmek; Staj raporunu hazırlamak; Sorumluluk duygusunu geliştirmek; Mesleki deneyimi teorik bilgiyle ilişkilendirmek. |
| Ders Kaynakları |
Page, S. J. (2016). Turizm işletmeciliği. Çeviri Editörü: Doç. Dr. Zafer Öter. Ankara. Beşinci Baskı. Nobel Yayınevi.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Turizm işletmesini departman, personel ve genel işleyiş bakımından tanımak | Tartışmalı Ders |
| 2 | Turizm işletmesine adaptasyon | Tartışmalı Ders |
| 3 | Oryantasyon süreci sonrasında iş tanımına ve görevlerini uyum sağlamak | Tartışmalı Ders |
| 4 | İşe devamlılık ve zaman kullanımı hakkında etkinlik kazanmak | Tartışmalı Ders |
| 5 | Müşteri ilişkilerinde deneyim kazanmak | Tartışmalı Ders |
| 6 | Turizm işletmesindeki ilgili ekipmanı kullanmak | Tartışmalı Ders |
| 7 | İlgili departmandaki iş ve işlemlere hakim olmak | Tartışmalı Ders |
| 8 | Sorumluluk duygusunu geliştirmek | Tartışmalı Ders |
| 9 | Mesleki deneyimi teorik bilgiyle ilişkilendirmek | Tartışmalı Ders |
| 10 | Staj raporunun yazımı | Tartışmalı Ders |
| 11 | Staj raporunun değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
| 12 | Staj raporunun sunumu | Tartışmalı Ders |
| 13 | Staj sürecine genel bakış | Tartışmalı Ders |
| 13 | Staj sürecine genel bakış | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Staj raporunun hazırlanması | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Staj raporunun değerlendirilmesi | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Staj raporunun yazımı | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Staj sürecine genel bakış | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |