Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gönüllülük Çalışmaları | TRZ437 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Nurdan SEVİM Dr. Öğr. Üyesi Öznur CUMHUR Dr. Öğr. Üyesi Özgür ÇETİNER Dr. Öğr. Üyesi Serhat BİNGÖL Öğr. Gör. Samet KARAHAN |
Amaç |
Dersin temel amacı toplumsal sorumluluk bilincini kazandırmak için uygulama sırasında birliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini geliştirmek, öğrencilerin eğitim yaşamları boyunca edindikleri bilgi, beceri, sosyal, kültürel, ahlaki değerleri ve birikimleri kullanmak, üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göçler ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Gönüllülük, Etik, Ahlak, Hayırseverlik, Gönüllülüğün Önemi, Bireysel Sosyal Gönüllülük Çalışmaları, Kurumsal Gönüllülük, Kurum Kimliği, Kurum İmajı, Kurumsal Gönüllülükte Ekonomik, Örgütsel ve Toplumsal Konular, Gönüllülük Konuları ve Başarılı Gönüllülük Çalışmalarının İncelenmesi |
Ders Kaynakları |
Özden, Kemal (2008), “Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Yönetimi”, Sivil Toplum Kuruluşlarında Yönetim, Ed. Ali Coşkun,
İstanbul: S
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
25
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
50
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
25
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer alabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, topluma hizmet uygulamalarının, projelendirilmesi ve uygulama safhalarını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci projeleri yürütürken hem proje içinde, hem proje dışında paydaşları ile etkili iletişim kurabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer alabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, topluma hizmet uygulamalarının, projelendirilmesi ve uygulama safhalarını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci projeleri yürütürken hem proje içinde, hem proje dışında paydaşları ile etkili iletişim kurabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklayabilir. | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 |
Öğrenci topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer alabilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 |
Öğrenci, topluma hizmet uygulamalarının, projelendirilmesi ve uygulama safhalarını açıklayabilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 |
Öğrenci projeleri yürütürken hem proje içinde, hem proje dışında paydaşları ile etkili iletişim kurabilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 |
Öğrenci toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirebilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
Öğrenci, topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklayabilir. | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 |
Öğrenci topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer alabilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 |
Öğrenci, topluma hizmet uygulamalarının, projelendirilmesi ve uygulama safhalarını açıklayabilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 |
Öğrenci projeleri yürütürken hem proje içinde, hem proje dışında paydaşları ile etkili iletişim kurabilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 |
Öğrenci toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirebilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |