EN
  • Anasayfa
  • TRZ239 Müşteri İlişkileri Yönetimi (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TRZ239 - Müşteri İlişkileri Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Müşteri İlişkileri Yönetimi TRZ239 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Merve DOĞAN (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Merve DOĞAN (Yıl: 2024 - 2025)
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Merve DOĞAN
Amaç

Dersin amacı öğrencilere Müşteri İlişkileri Yönetimi’nin (MİY) işletmelerde yöneticiler, çalışanlar ve müşteriler açısından anlamını, özelliklerini, kapsamını ve önemini kavratmaktır. Özellikle hizmet işletmelerinde müşteri odaklı olmada, müşterilerle ilişki kurma, geliştirme ve ilişkileri korumada MİY’den nasıl faydalanılacağının kavratılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Müşteri ve tüketici kavramları, MİY kavramı, kapsamı ve önemi, MİY uygulamalarının amaçları ve faydaları ve gelişim süreci, , MİY unsurları, MİY türleri, iletişim kavramı ve müşterilerle iletişim, hizmet Kavramı, özellikleri ve hizmetlerin pazarlanması, hizmetler ve müşteri İlişkileri, kaliteli hizmet sunumunun çıktıları olarak memnuniyet, bağlılık ve müşteri değeri kavramları, MİY planlaması, MİY faaliyetleri ve kullanılan araçlar, müşteri odaklılık ve müşteri odaklı örgüt kültürü, pazarlama kampanyaları ve sadakat programları, MİY'de karşılaşılan sorunlar ve şikayet yönetimi

Ders Kaynakları Peppers, D. ve Rogers, M. (2013), (Çev. Pınar Şengöz), Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Optimist Yayın Dağıtım
Odabaşı, Y. (2015), Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Kitapları
Bakırtaş, H., Yılmaz, R.A., Özmen, M. ve Barış, G. (Ed. Timur, N. ve Barış, G.), (2013), Müşteri İlişkileri Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Açık Öğreti Fakültesi Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev (Sunum) 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 76
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,98
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, ders tanıtımı ve dersi işleyiş hakkında bilgi verme Ders
2 Tüketici ve müşteri kavramları, MİY'in ortaya çıkışı ve gelişimi, Ders Tartışmalı Ders
3 MİY'in türleri, MİY'in temel unsurları, MİY'e ilişkin yanlış kanılar Ders Tartışmalı Ders
4 İletişim kavramı, iletişim sürecinin temel öğeleri, iletişim biçimleri (Sözlü, sözsüz, yazılı iletişim), dinleme ve dinlemeyi etkileyen engeller Ders Tartışmalı Ders
5 Önceki haftanın tekrarı, müşterilerle sözlü ve sözsüz iletişim, müşterilerle yazılı iletişim, müşterileri dinleme, MİY'de iletişimin önemi Ders Tartışmalı Ders
6 Hizmet kavramı ve hizmet endüstrisi, hizmetlerin özellikleri, hizmetlerin Pazarlanması, müşteri hizmetleri, MİY ve hizmetlerin ilişkisi Ders Tartışmalı Ders
7 Konu tekrarları ve ara sınava hazırlık dersi, sınav hakkında bilgi verme Ders Tartışmalı Ders
8 Ara sınav Ders
9 Hizmet kalitesi kavramı, Hizmet kalitesinin boyutları, hizmet kalitesi boşluk modeli, kaliteli hizmet sunumunun çıktıları, müşteri tatmini, müşteri bağlılığı, müşteri değeri ve müşteri yaşam boyu değeri kavramları Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
10 MİY planlaması, MİY faaliyetlerinde kullanılan araçları, iyi bir MİY için önem verilmesi gereken konular, örgüt kültürü, müşteri odaklı örgüt kültürü kavramları, müşteri odaklılık Ders Tartışmalı Ders
11 Sadakat programları ve amaçları, sadakat programlarında ödüller, sadakat programlarının etkinliği Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
12 Pazarlama kampanyaları ve reklam kampanyaları, pazarlama kampanyası planlama ve geliştirme süreci, örnek pazarlama kampanyaları Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
13 MİY'de karşılaşılan sorunlar, satın alma öncesinde yaşanabilecek sorunlar, satın alma esnasında yaşanabilecek sorunlar, satın alma sonrasında yaşanabilecek sorunlar, şikayet yönetimi, şikayetleri çözme süreci, örnek olaylar Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
14 Markaların MİY uygulamaları ile ilgili öğrenci ödev sunumları Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
14 Markaların MİY uygulamaları ile ilgili öğrenci ödev sunumları Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İletişim ve müşterilerle iletişim, müşterilerle ilişki kurma, müşterilerle ilişkileri sürdürme ve müşterileri elde tutmaya yönelik kazanımlar elde eder Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
Pazarlama kampanyalarını ve müşteri sadakat programlarını tanır, sadakat programlarındaki farklı ödül türlerini ayırt eder. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma
Müşteri ilişkileri ile ilgili temel kavramları, süreçleri ve faaliyetleri tanımlar. Müşteri ilişkileri yönetiminin işletmeler için önemini kavrar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
Başarılı bir müşteri ilişkileri yönetimi sisteminin sahip olması gereken özellikleri anlar. Satış öncesi, sırası ve sonrası ortaya çıkabilecek sorunlar hakkında bilinçlenerek etkili şikayet yönetiminin önemini kavrar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma
Hizmet kavramını ve özelliklerini, hizmet kalitesinin boyutlarını, kaliteli hizmet sunumunun çıktıları olarak bağlılık ve tatmin kavramlarını öğrenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
İletişim ve müşterilerle iletişim, müşterilerle ilişki kurma, müşterilerle ilişkileri sürdürme ve müşterileri elde tutmaya yönelik kazanımlar elde eder 0 5 0 0 0 0 5 0 0 4 0 0 0 0 0 0 5
Pazarlama kampanyalarını ve müşteri sadakat programlarını tanır, sadakat programlarındaki farklı ödül türlerini ayırt eder. 0 0 4 0 0 0 5 0 0 5 0 0 0 0 4 0 5
Müşteri ilişkileri ile ilgili temel kavramları, süreçleri ve faaliyetleri tanımlar. Müşteri ilişkileri yönetiminin işletmeler için önemini kavrar. 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 5 0 5
Başarılı bir müşteri ilişkileri yönetimi sisteminin sahip olması gereken özellikleri anlar. Satış öncesi, sırası ve sonrası ortaya çıkabilecek sorunlar hakkında bilinçlenerek etkili şikayet yönetiminin önemini kavrar. 0 3 0 0 0 0 5 0 0 3 4 0 0 0 0 0 5
Hizmet kavramını ve özelliklerini, hizmet kalitesinin boyutlarını, kaliteli hizmet sunumunun çıktıları olarak bağlılık ve tatmin kavramlarını öğrenir. 0 0 0 3 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
Ortalama Değer 0 1,6 0,8 0,6 0 0 5 0 0 2,4 0,8 0 0 0 1,8 0 5