| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bakteriyal Enzimler | BYT5036 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Mikroorganizma enzimleri hakkında öğrencilerin bilgi almalarını sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Bakteri ve fungus enzimlerinin önemi ve ilgi alanları. Enzimlerin önemi. Enzimlerin kimyasal yapısı ve özellikleri. |
| Ders Kaynakları |
Aehle, W. 2007. Enzymes in Industry, Wiley-VCH.
Temel ve Klinik Mikrobiyoloji. Editör Prof. Dr. Şemsettin Ustaçelebi. 1999 yılı basımı 1339 sayfa kitap |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 10 | 30 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 10 | 30 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,37 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Enzimlerin tanımı | Problem Çözme |
| 2 | Bakteriyel enzimler | Vaka Çalışması |
| 4 | Bakteriyel enzimlerin önemi | Grup Çalışması |
| 4 | Bakteriyel enzimlerin önemi | Grup Çalışması |
| 4 | Bakteriyel enzimlerin önemi | Grup Çalışması |
| 7 | Fungal enzimler | Laboratuar |
| 7 | Fungal enzimler | Laboratuar |
| 10 | Fungal enzimlerin önemi | Saha / Arazi Çalışması |
| 9 | Ara sınav | Sözlü |
| 10 | Fungal enzimlerin önemi | Saha / Arazi Çalışması |
| 11 | Beta laktamazlar | Grup Çalışması |
| 13 | Beta laktamazların belirlenmesinde kullanılan testler | İnceleme / Anket Çalışması |
| 13 | Beta laktamazların belirlenmesinde kullanılan testler | İnceleme / Anket Çalışması |
| 14 | Proteaz, lipaz, koagülaz | Küçük Grup Tartışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bakteri Enzimlerinin Karakterlerini anlar. | |||
| Fungal enzimlerin etki mekanizmaları kavrar. | |||
| Enzim kavramını ve temel prensiplerini kavrar. | |||
| Enzim Aktivitesine Etkileyen Faktörler hakkında bilgi edinir. | |||
| Bakteriyel enzimlerin etki mekanizmaları kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |