Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk Gelişimi II | CGP102 | 2 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Esra AYEŞ ASLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Gelişim ile ilgili kavramlar, gelişim ve gelişimi etkileyen faktörler, gelişimde kritik dönemler, gelişim psikolojisinde araştırma yöntemleri, gelişim dönemleri ve gelişim alanları ile ilgili kavramlar ve özellikler kazandırılacaktır. |
Ders İçeriği |
Yaşam boyu gelişim olgusu, gelişimle ilgili temel kavramlar ve kuramlar, doğum öncesi ve sonrası gelişim ve doğum süreci, bebeklik, erken çocukluk, orta ve geç çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yetişkinlik ve ileri yetişkinlik döneminde gelişim, ölüm ve yas. |
Ders Kaynakları |
Sevinç, M. (2003). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
Tassoni, P. (2007). Child Development. Oxford: Heinemann. Pınar, S. B. & İsmihan, A. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim. Life-Span Development (Çev. Ed. Yuksel, G. Yalçın, H. (2010). Çocuk Gelişimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Yazgan İnanç, Banu & Bilgin, Mehmet &Kılıç Atıcı, Meral (2017), Gelişim Psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi. Martin, C. L. & Fabes, R. (2009). Discovering Child Development. Boston: Houghton Mifflin Company Senemoğlu, N. (2000). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PegemA Yayıncılık. Deniz, M. Engin (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Ankara: Pegem Akademi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 4 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 7 | 21 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 7 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 8 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
AKTS | 6,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İlk çocukluk dönemi (1–3 yaş) fiziksel, bilişsel, dil ve motor gelişim. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | İlk çocuklukta sosyal-duygusal gelişim ve Erikson’un özerklik evresi. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Okul öncesi dönemde (3–6 yaş) bilişsel gelişim ve oyun. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Okul öncesi dönemde dil gelişimi ve iletişim becerileri. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Okul öncesi dönemde sosyal-duygusal gelişim ve ahlak gelişimi. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Motor gelişim ve öz bakım becerilerinin kazanılması. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Okul dönemi (6–12 yaş) bilişsel gelişim, akademik beceriler ve Piaget’in somut işlemler evresi. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Okul döneminde sosyal-duygusal gelişim, arkadaşlık ve benlik algısı. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Ergenlikte fiziksel ve biyolojik değişimler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Ergenlikte bilişsel gelişim (soyut düşünme, problem çözme). | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Ergenlikte kimlik, benlik ve psikososyal gelişim (Erikson – kimliğe karşı rol karmaşası). | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Çocuk ve ergenlikte bireysel farklılıklar, özel gereksinimler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Risk faktörleri (dijitalleşme, aile içi sorunlar, çevresel etkenler). | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Çocuk gelişiminde gözlem, ölçme ve değerlendirme yöntemleri. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
15 | Genel tekrar ve uygulama: vaka analizi, etkinlik planlama, aile bilgilendirme sunumları. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İlk çocukluk, okul öncesi, okul dönemi ve ergenlik dönemlerindeki gelişim özelliklerini (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çocukluk ve ergenlik dönemlerinde görülen gelişimsel farklılıkları ve risk faktörlerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Gelişim kuramlarını (Piaget, Erikson, Vygotsky vb.) çocukluk ve ergenlik dönemlerine uyarlayarak yorumlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çocukluk ve ergenlik dönemine ilişkin gelişim bilgisini gözlem, etkinlik planlama ve aile bilgilendirme süreçlerinde uygular. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İlk çocukluk, okul öncesi, okul dönemi ve ergenlik dönemlerindeki gelişim özelliklerini (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çocukluk ve ergenlik dönemlerinde görülen gelişimsel farklılıkları ve risk faktörlerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Gelişim kuramlarını (Piaget, Erikson, Vygotsky vb.) çocukluk ve ergenlik dönemlerine uyarlayarak yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çocukluk ve ergenlik dönemine ilişkin gelişim bilgisini gözlem, etkinlik planlama ve aile bilgilendirme süreçlerinde uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |