EN
  • Anasayfa
  • CGP201 Aile Eğitimi (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
CGP201 - Aile Eğitimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Aile Eğitimi CGP201 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Hatice Ecem GEZER
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Zeynep APAYDIN DEMİRCİ
Amaç

Bu dersin genel amacı anne baba eğitimi ve aile katılımı ile ilgili teorik bilgilere sahip olmanın yanı sıra okul öncesi eğitim kurumlarında anne baba eğitimi ve aile katılımı çalışmalarını planlama ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir.

Ders İçeriği

Erken çocukluk eğitiminde aile eğitimin ve katılımının çocuğun gelişimi ve eğitimi açısından önemini kavrayabilme, ebeveynlerle çalışırken etkili iletişim kurmak için yollar geliştirme, ebeveynleri çocuğun eğitimine dahil etmek için stratejiler geliştirme, Türkiye'de ve Dünyada uygulanan aile eğitimi uygulamalardan haberdar olma ve programlar hakkında bilgi edinmenin yanı sıra okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan “Aile Katılımı Etkinliği” düzenleme becerisine sahip olabilmektir.

Ders Kaynakları Etkili Anne Baba Eğitimi; Thomas Gordon, profil yayıncılık
Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları; Anı Yayıncılık
Aile Eğitim ve Katılımı /Doç. Dr. Ayşe Belgin Aksoy /Hedef Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 7 14
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 8 16
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Aile eğitiminin amacı, önemi ve ilkeleri. Ders Beyin Fırtınası
2 Aile eğitim programının uygulanmasında öğrenme/öğretme süreci. Ders Beyin Fırtınası Sözlü
3 Dünyada uygulanan aile eğitim programları. Ders
4 Türkiye'de uygulanan aile eğitim programları. Ders
5 Aile Kuramları Ders
6 Aile eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyaller. Ders Beyin Fırtınası Gösterim
7 Aile eğitimini etkileyen nedenler. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Türlerine göre aile katılım çalışmaları & Ara Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Aile katılımını etkileyen faktörler. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılım çalışmaları. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılım çalışmaları örnek uygulamaları. Ders İnceleme / Anket Çalışması
12 OBADER' in incelenmesi Ders İnceleme / Anket Çalışması
13 Aile eğitimi ve katılımı çalışmalarının değerlendirilmesi Ders İnceleme / Anket Çalışması
15 Farklı gelişen çocukların ailelerinin eğitimi. & Final Ders Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ailenin tarihsel ve kuramsal temellerini açıklayabilecek Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Aile eğitimi ve katılımı süreçlerinin planlayarak uygulayabilecek
Ailelerle profesyonel ilişkiler ve iletişim şekillerini ve örnek durumlarda çeşitli yaklaşımları uygulayabilecek Sunum / Seminer Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Aile sorunları ve çocuklara yönelik hizmetlere örnekler verebilecek Sunum / Seminer Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çocuklarda problem davranışları ve ebeveyn tutumlarını tartışabilecek Sunum / Seminer Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Ailenin tarihsel ve kuramsal temellerini açıklayabilecek Sözlü Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Aile eğitimi ve katılımı süreçlerinin planlayarak uygulayabilecek
Ailelerle profesyonel ilişkiler ve iletişim şekillerini ve örnek durumlarda çeşitli yaklaşımları uygulayabilecek
Aile sorunları ve çocuklara yönelik hizmetlere örnekler verebilecek Sunum / Seminer Problem Çözme Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Çocuklarda problem davranışları ve ebeveyn tutumlarını tartışabilecek Sözlü Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Ailenin tarihsel ve kuramsal temellerini açıklayabilecek
Aile eğitimi ve katılımı süreçlerinin planlayarak uygulayabilecek
Ailelerle profesyonel ilişkiler ve iletişim şekillerini ve örnek durumlarda çeşitli yaklaşımları uygulayabilecek
Aile sorunları ve çocuklara yönelik hizmetlere örnekler verebilecek
Çocuklarda problem davranışları ve ebeveyn tutumlarını tartışabilecek
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Ailenin tarihsel ve kuramsal temellerini açıklayabilecek 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Aile eğitimi ve katılımı süreçlerinin planlayarak uygulayabilecek 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ailelerle profesyonel ilişkiler ve iletişim şekillerini ve örnek durumlarda çeşitli yaklaşımları uygulayabilecek 5 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5
Aile sorunları ve çocuklara yönelik hizmetlere örnekler verebilecek 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Çocuklarda problem davranışları ve ebeveyn tutumlarını tartışabilecek 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ailenin tarihsel ve kuramsal temellerini açıklayabilecek 5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Aile eğitimi ve katılımı süreçlerinin planlayarak uygulayabilecek 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ailelerle profesyonel ilişkiler ve iletişim şekillerini ve örnek durumlarda çeşitli yaklaşımları uygulayabilecek 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Aile sorunları ve çocuklara yönelik hizmetlere örnekler verebilecek 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Çocuklarda problem davranışları ve ebeveyn tutumlarını tartışabilecek 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ailenin tarihsel ve kuramsal temellerini açıklayabilecek 5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Aile eğitimi ve katılımı süreçlerinin planlayarak uygulayabilecek 2 5 5 5 2 4 2 2 2 2 2 2 2
Ailelerle profesyonel ilişkiler ve iletişim şekillerini ve örnek durumlarda çeşitli yaklaşımları uygulayabilecek 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Aile sorunları ve çocuklara yönelik hizmetlere örnekler verebilecek 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Çocuklarda problem davranışları ve ebeveyn tutumlarını tartışabilecek 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ortalama Değer 4 3,93 3,93 3,93 3,8 3,93 3,73 3,73 3,8 3,8 3,8 3,8 3,8