| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Nitel Araştırma Teknikleri | İŞL6026 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İŞLETME - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ |
| Amaç |
Nitel yöntemlerin anlaşılması ve araştırma seçiminde en uygun araştırma deseninin seçilmesi ve uygulanmasını sağlayacak alt yapıyı oluşturmaktır. |
| Ders İçeriği |
Nitel araştırma yönteminin genel özellikleri Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının karşılaştırılması / Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı gözlem) Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının karşılaştırılması / Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı gözlem) Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı gözlem) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Görüşme) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Görüşme) Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Video teyp verisi) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar Nitel araştırmalarda desenler / Araştırmacının rolü / Veri toplama süreci Ayrıntılı gözlem geribildirim / Nitel araştırmalarda desenler / Araştırmacının rolü / Veri toplama süreci Nitel araştırmalarda analize yeniden bakış / Bilgisayar destekli nitel veri analizi / Nitel araştırmaların değerlendirilmesi Görüşme geri bildirim / Nitel araştırmaları değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi Yayımlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi |
| Ders Kaynakları |
Hasan Şimşek , Ali Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Yayınevi : Seçkin Yayıncılık
Robert K. Yin, Qualitative Research From Start To Finish, Guilford Creswell, J.W., Educational Research, Pearson Merril |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ödev 1 | 30 |
| Ödev 2 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 15 | 1 | 15 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,45 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Nitel Araştırma Nedir? Neden Yapılır? | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Nitel Araştırma İçin Yapılacak Hazırlıklar | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Araştırma Konusuna Nasıl Başlanır | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Nitel Araştırmada Desenler | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının karşılaştırılması / Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı gözlem) | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Veri Toplama Metotları | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Veri Toplama Metotları | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Verinin Kaydedilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Verinin Analizi I | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Verinin Analizi II | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Nitel Bir Araştırma Tasarlamak ve Diğerleriyle Paylaşmak | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Nitel araştırmalarda analize yeniden bakış / Bilgisayar destekli nitel veri analizi / Nitel araştırmaların değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Yayımlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi 1 | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Yayımlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi 2 | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir. | |||
| Nitel araştırma yöntemindeki belli başlı desenlerin temel özelliklerini karşılaştırabilecektir. | |||
| Nitel araştırma yöntemindeki temel veri toplama tekniklerini desenlerin temel özelliklerine göre açıklayabilecektir. | |||
| Belirlenen bir konuya uygun nitel veri toplayabilecektir. | |||
| Nitel araştırmalarda elde edilen verilerin özelliklerine uygun veri analizi tekniğini açıklayabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | ;
| Nitel araştırma yöntemindeki belli başlı desenlerin temel özelliklerini karşılaştırabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | ;
| Nitel araştırma yöntemindeki temel veri toplama tekniklerini desenlerin temel özelliklerine göre açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | ;
| Belirlenen bir konuya uygun nitel veri toplayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | ;
| Nitel araştırmalarda elde edilen verilerin özelliklerine uygun veri analizi tekniğini açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | ;
| Nitel araştırma yöntemiyle yapılmış araştırmaların raporlaştırılmasının uygunluğunu değerlendirebilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | ;
| Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | ;
| Nitel araştırma yöntemindeki belli başlı desenlerin temel özelliklerini karşılaştırabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | ;
| Nitel araştırma yöntemindeki temel veri toplama tekniklerini desenlerin temel özelliklerine göre açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | ;
| Belirlenen bir konuya uygun nitel veri toplayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | ;
| Nitel araştırmalarda elde edilen verilerin özelliklerine uygun veri analizi tekniğini açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | ;
| Nitel araştırma yöntemiyle yapılmış araştırmaların raporlaştırılmasının uygunluğunu değerlendirebilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4,17 | 1 |