| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hizmet Pazarlaması | MUD5002 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı hizmet pazarlaması alanındaki temel kavramların öğrenilmesi ile hizmet stratejileri geliştirme ve bu stratejileri analiz edebilme becerilerinin kazandırılmasıdır. |
| Ders İçeriği |
Hizmet kavramı, hizmet sektörü, hizmetlerin özellikleri, hizmet pazarlamasında pazarlama karması, hizmetlerde kapasite ve talep yönetimi, hizmet kalitesi, hizmetlerde uluslararasılaşma |
| Ders Kaynakları |
Öztürk, S. A. (2021). Hizmet Pazarlaması: Kuram, Uygulama ve Örnekler (18. Basım), Ekin Basım Yayın.
Kozak, N., Aksöz, E. O., Özel, Ç. H. ve Aktaş, E. (2019). Hizmet Pazarlaması: Kavramlar, İlkeler ve Stratejiler, Detay Yayıncılık. Konularla ilgili makaleler, tezler ve diğer yayınlar. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı ve dersle ilgili temel bilgilerin verilmesi | Ders |
| 2 | Hizmet Kavramı ve Günümüzde Hizmet Sektörü | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmetlerin Sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Hizmet Pazarlamasında Pazarlama Karması | Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Hizmet Pazarlamasında Ürün ve Markalaşma | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 6 | Hizmet Pazarlamasında Fiyat ve Fiyatlama Stratejileri | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 7 | Hizmet Pazarlamasında Tutundurma | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 8 | Hizmet Pazarlamasında Dağıtım | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 9 | Hizmet Pazarlamasında İnsan, Fiziksel Kanıtlar ve Süreç | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 10 | Hizmet Pazarlamasında Müşteri İlişkileri Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 11 | Hizmetlerde Kapasite ve Talep Yönetimi | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 12 | Hizmet Kalitesi | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 13 | Hizmetlerde Uluslararasılaşma | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 14 | Hizmet Pazarlamasında Örnek Vaka Çalışması | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hizmet pazarlamasında genişletilmiş pazarlama karması öğrenilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Hizmet pazarlaması bileşenlerine dair stratejilerin nasıl geliştirileceği öğrenilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Hizmet pazarlaması alanında geliştirilen stratejileri analiz edebilme becerisi gelişir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Hizmet pazarlamasında müşteri ilişkilerinin önemi kavranır. Hizmet kalitesi ve hizmetlerde uluslararasılaşmaya yönelik temel bilgiler edinilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Hizmet pazarlaması alanındaki temel kavramlar tanımlanır ve hizmet sektörünün önemi kavranır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hizmet pazarlamasında genişletilmiş pazarlama karması öğrenilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hizmet pazarlaması bileşenlerine dair stratejilerin nasıl geliştirileceği öğrenilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hizmet pazarlaması alanında geliştirilen stratejileri analiz edebilme becerisi gelişir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hizmet pazarlamasında müşteri ilişkilerinin önemi kavranır. Hizmet kalitesi ve hizmetlerde uluslararasılaşmaya yönelik temel bilgiler edinilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hizmet pazarlaması alanındaki temel kavramlar tanımlanır ve hizmet sektörünün önemi kavranır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |