| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İleri Muhasebe I | MUD5005 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ümmühan ASLAN |
| Ders Veren | Prof. Dr. Ümmühan ASLAN |
| Amaç |
Dersin amacı muhasebe alanında uzmanlaşmak isteyen yüksek lisans öğrencilerine , muhasebenin temel ilkerileri , teorileri ve ileri uygulamları hakkında bilgi vermektir. |
| Ders İçeriği |
Temel muhasebe ilkeleri, muhasebe teorileri, muhasebe süreçleri, finansal raporlar |
| Ders Kaynakları |
Finansal Muhasebe/ Nalan Akdoğan
IASB, TURMOB WEB SAYFALARI Finansal Muhasebe/ Nalan Akdoğan IASB, TURMOB WEB SAYFALARI |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Ödev 2 | 10 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 4 | 5 | 20 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 4 | 5 | 20 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 9 | 36 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 4 | 1 | 4 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 4 | 1 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Muhasebenin tarihi, işletme içindeki işlevi, genel kabul görmüş muhasebe kavram ve ilkleri | Ders |
| 2 | Muhasebenin temel kavramlarının muhasebe uygulamalarında kullanımının irdelenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Temel Finansal Tablolardan bilanço, gelir tablosu ve nakit akış tablosunun irdelenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Hesap Kavramı ve Çift Yanlı Muhasebe Yöntemi | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Muhasebe Sürecinin örnekler yardımı ile ele alınması | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Dönem Sonu İşlemleri I | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | 1. ARA SINAV | Problem Çözme |
| 8 | Dönem Sonu İşlemleri II | Ders Problem Çözme |
| 9 | Gelir ve Gider Hesaplarının Dönem Sonu İşlemleri | Ders Problem Çözme |
| 10 | ÖDEV SUNUMLARI | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 11 | NAKİT AKIM TABLOSUNUN OLUŞTURULMASI VE ANALİZİ | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 12 | Kar dağıtım Tablosunun Oluşturulması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 13 | Monografi Çözümü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 14 | Ödev Sunumu | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Temel Finansal Tabloları Hazırlar ve Analiz Edebilir | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Muhasebenin temel ilke ve kavramlarını bilir | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Muhasebe Süreçlerini Uygulama becerisini kazanır | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel Finansal Tabloları Hazırlar ve Analiz Edebilir | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Muhasebenin temel ilke ve kavramlarını bilir | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Muhasebe Süreçlerini Uygulama becerisini kazanır | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | - | 3 | - | - | - | - | - | - |