Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Analitik Kimyada Seçme Konular I | KIM5002 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
Ders Veren | |
Amaç |
Analitik verilerin değerlendirilebilmesi için istatistiki yöntemleri öğretmek, Öğrencilere gravimetrik ve titrimetrik analiz metotları ve uygulamaları hakkında hakkında bilgiler vermek., eser analizlerden önderiştirme işlemleri hakkında bilgi vermek, Çoklu denge sistemleri ve çözümlerini öğretmek |
Ders İçeriği |
Analitik Kimyanın temel kavramları, Kimyasal Analizde Hatalar, Analizde Rasgele Hatalar ve Rasgele hataların kaynağı, Rasgale hataların istatistik değerlendirilmesi, Analiz Sonuçlarının İstatistik Değerlendirilmesi, Gravimetrik Analiz Yöntemleri: Gravimetrik Hesaplamalar Çökelek ve Çöktürücülerin Özellikleri, Gravimetrik Yöntemlerin Uygulamaları, Titrimetrik Analiz Yöntemleri:Temel Prensipler, Standard Çözeltiler, Sulu Çözelti Kimyası: Sulu çözeltilerin kimyasal bileşimi, İyonik Dengeler Üzerine Elektrolitlerin Etkisi, Termodinamik ve konsantrasyon denge sabitleri, Aktiflik ve Aktiflik Katsayısı, Denge Hesaplamalarının Kompleks Sistemlere Uygulamaları, Çoklu-denge problemlerinin çözüm yöntemleri, Sistematik Yöntemle Çözünürlük Hesaplamaları |
Ders Kaynakları |
Douglas A. Skoog,Donald M. West, F. James Holler, Stanley K. Crouch(Çeviri Editörleri Esma Kılıç, Hamza Yılmaz), ‘Analitik Kimya Temel İlkeleri’, 1.Cilt,8.Baskı,ISBN 975-556-025-4, 2004
Douglas A. Skoog, F. James Holler, Stanley K. Crouch (Çeviri Editörleri Esma Kılıç, Hamza Yılmaz), ‘Enstrümantal Analiz İlkeleri’,6.Baskı, ISBN 978-975-556-073-1, 2013 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 13 | 39 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 28 | 1 | 28 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Analitik kimyanın temel kavramları ve Analitik kimyanın bilimdeki rolü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
2 | Kimyasal analizde hatalar ve hatanın istatistiki değerlendirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
3 | Kimyasal analizde hesaplamalar ve istatistiki değerlendirilmesi | |
4 | Verilerin incelenmesi ve değerlendirilmesinde istatistiğin uygulanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
5 | Kalite Güvencesi ve Kontrolü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
6 | Eser madde analizlerinde ekstraksiyon/önderiştirme tekniklerini | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
6 | Eser madde analizlerinde ekstraksiyon/önderiştirme tekniklerini | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
8 | Ara sınav, Gravimetrik Analiz Yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
9 | Gravimetrik metotların uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
10 | Sulu çözelti kimyası ve kimyasal denge | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
11 | Titrimetrik Analiz Yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
12 | İyonik Dengelere Elektrolitlerin Etkisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
13 | Denge Hesaplamalarının Karmaşık Dengelere Uygulanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
14 | Çoklu Denge Problemlerinin Çözümü için Sistematik Yöntem | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Analitik Kimyanın temel kavramaları hakkında bilgi sahibi olacaktır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Deneysel verilere istatiksel yöntemleri uygulama becerisine sahip olacaktır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Farklı numune matrikslerinde yer alan analitlerin analizini yapabilme becerisine sahip olacaktır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Analizlerinde ekstraksiyon/önderiştirme tekniklerini kullanabilme becerisine sahip olacaktır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Analitik Kimyanın temel kavramaları hakkında bilgi sahibi olacaktır | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Deneysel verilere istatiksel yöntemleri uygulama becerisine sahip olacaktır | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Farklı numune matrikslerinde yer alan analitlerin analizini yapabilme becerisine sahip olacaktır | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Analizlerinde ekstraksiyon/önderiştirme tekniklerini kullanabilme becerisine sahip olacaktır | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |