Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Analitik Kimyada Seçme Konular II | KIM5003 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
Amaç |
Analitik verilerin gravimetrik ve titrimetrik açıdan değerlendirilebilmesi öğrencilere gravimetrik ve titrimetrik analiz metotları ve uygulamaları hakkında hakkında bilgiler vermek, elektrokimya ve kalitatif/kantitatif amaçlı uygulamaları, Susuz ortam titrasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak |
Ders İçeriği |
Klasik Analiz Yöntemleri, Gravimetrik Analiz Yöntemleri, Titrimetrik Yöntemler; Çöktürme Titrimetrisi, Nötralleşme Titrasyonlarının İlkeleri, Karmaşık Asit-Baz Sistemleri İçin Titrasyon Eğrileri, Nötralleşme Titrasyonlarının Uygulamaları, Kompleksleşme Reaksiyonları ve Titrasyonları, Elektrokimyasal Yöntemler, Standart Elektrot Potansiyellerinin Uygulanması, Yükseltgenme-İndirgenme Titrasyonlarının Uygulamaları, Bulk Elektroliz:Elektrogravimetri ve Kulometri, Voltametri, Susuz Ortam Reaksiyonları |
Ders Kaynakları |
Kılıç, E., Köseoğlu,F., (Çeviri), Analitik Kimya Temelleri, Cilt-1 ve Cilt-2, Bilim Yayıncılık, 1999
Somer, G., Analitik Kimya, Gazi Büro Kitabevi, 1994. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Ödev 1 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 13 | 39 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 28 | 1 | 28 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Klasik Analiz Yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
2 | Gravimetrik Analiz Yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
3 | Titrimetrik Yöntemler; Çöktürme Titrimetrisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
4 | Nötralleşme Titrasyonlarının İlkeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
5 | Karmaşık Asit-Baz Sistemleri İçin Titrasyon Eğrileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
6 | Nötralleşme Titrasyonlarının Uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
7 | Kompleksleşme Reaksiyonları ve Titrasyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
8 | Ara Sınav, Kompleksleşme Titrasyonları Uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
9 | Elektrokimyasal Yöntemler, Standart Elektrot Potansiyellerinin Uygulanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
10 | Yükseltgenme-İndirgenme Titrasyonlarının Uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
11 | Bulk Elektroliz:Elektrogravimetri ve Kulometri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
12 | Voltametri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
13 | Susuz Ortam Reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
13 | Susuz Ortam Reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elektroanalitiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Kompleksometrik titrasyonlar ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektroanalitiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kompleksometrik titrasyonlar ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |