| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Analitik Kimyada Seçme Konular II | KIM5003 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KİMYA - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Analitik verilerin gravimetrik ve titrimetrik açıdan değerlendirilebilmesi öğrencilere gravimetrik ve titrimetrik analiz metotları ve uygulamaları hakkında hakkında bilgiler vermek, elektrokimya ve kalitatif/kantitatif amaçlı uygulamaları, Susuz ortam titrasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak |
| Ders İçeriği |
Klasik Analiz Yöntemleri, Gravimetrik Analiz Yöntemleri, Titrimetrik Yöntemler; Çöktürme Titrimetrisi, Nötralleşme Titrasyonlarının İlkeleri, Karmaşık Asit-Baz Sistemleri İçin Titrasyon Eğrileri, Nötralleşme Titrasyonlarının Uygulamaları, Kompleksleşme Reaksiyonları ve Titrasyonları, Elektrokimyasal Yöntemler, Standart Elektrot Potansiyellerinin Uygulanması, Yükseltgenme-İndirgenme Titrasyonlarının Uygulamaları, Bulk Elektroliz:Elektrogravimetri ve Kulometri, Voltametri, Susuz Ortam Reaksiyonları |
| Ders Kaynakları |
Kılıç, E., Köseoğlu,F., (Çeviri), Analitik Kimya Temelleri, Cilt-1 ve Cilt-2, Bilim Yayıncılık, 1999
Somer, G., Analitik Kimya, Gazi Büro Kitabevi, 1994. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 1 | 30 |
| Final | Final | 35 | 1 | 35 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Klasik Analiz Yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 2 | Gravimetrik Analiz Yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 3 | Titrimetrik Yöntemler; Çöktürme Titrimetrisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 4 | Nötralleşme Titrasyonlarının İlkeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 5 | Karmaşık Asit-Baz Sistemleri İçin Titrasyon Eğrileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 6 | Nötralleşme Titrasyonlarının Uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 7 | Kompleksleşme Reaksiyonları ve Titrasyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 8 | Ara Sınav, Kompleksleşme Titrasyonları Uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 9 | Elektrokimyasal Yöntemler, Standart Elektrot Potansiyellerinin Uygulanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 10 | Yükseltgenme-İndirgenme Titrasyonlarının Uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 11 | Bulk Elektroliz:Elektrogravimetri ve Kulometri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 12 | Voltametri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 13 | Susuz Ortam Reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 14 | Susuz Ortam Reaksiyonları II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kompleksometrik titrasyonlar ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Elektroanalitiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Nötralleşme titrasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Yükseltgenme-İndirgenme titrasyonlarının uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kompleksometrik titrasyonlar ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ;
| Elektroanalitiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ;
| Nötralleşme titrasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ;
| Yükseltgenme-İndirgenme titrasyonlarının uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |