| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Anorganik Kimyada Seçme Konular II | KIM5005 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KİMYA - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gökhan SEVİNÇ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dipirometen ve aza dipirometen tipi ligandların bordiflorür ve metal komplekslerinin sentezi, yapısal karakterizasyonları ve uygulamaları hakkında bilgilerin kazandırılması. |
| Ders İçeriği |
Dipirometenler ve kompleksleri, spektroskopinin tanımı, spektroskopi türleri, karakterizasyon metodları, dipirin komplekslerinin IR spektrumları, dipirin komplekslerinin 1H-NMR spektrumları, dipirin komplekslerinin 13C-NMR spektrumları,dipirin komplekslerinin UV-Vis/ floresans spektrumları, dipirin komplekslerinin MS (kütle) spektrumları |
| Ders Kaynakları |
Principles and applications of photochemistry / Brian Wardle. ISBN 978-0-470-01493-6
Principles of Fluorescence Spectroscopy, Joseph R. Lakowicz, Springer, ISBN-10: 0-387-31278-1 Advances in the Chemistry of Dipyrrins and Their Complexes, Chem. Rev. 2007, 107, 1831-1861 BODIPY Dyes and Their Derivatives: Syntheses and Spectroscopic Properties, Chem. Rev. 2007, 107, 4891-4932 Fluorescent indicators based on BODIPY, Chem. Soc. Rev., 2012, 41, 1130–1172 Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler - Gazi Kitabevi, Ender Erdik, 2015. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, Temel kavramlar | Ders |
| 2 | Spektroskopinin tanımı ve çeşitleri | Ders |
| 3 | BODIPY ve Aza-BODIPY'lerin sentez yöntemleri | Ders |
| 4 | BODIPY ve Aza-BODIPY'lerin sentez yöntemleri | Ders |
| 5 | BODIPY ve Aza-BODIPY'lerin saflaştırılması ve kromatografik yöntemler | Ders |
| 6 | BODIPY ve Aza-BODIPY'lerin FT/IR ile yapısal karakterizasyonu | Ders |
| 7 | BODIPY ve Aza-BODIPY'lerin 1H-NMR ile yapısal karakterizasyonu | Ders |
| 7 | BODIPY ve Aza-BODIPY'lerin 1H-NMR ile yapısal karakterizasyonu | Ders |
| 9 | BODIPY ve Aza-BODIPY'lerin 13C-NMR ile yapısal karakterizasyonu | Ders |
| 10 | BODIPY ve Aza-BODIPY'lerin UV-Vis ve floresans spektroskopisi | Ders |
| 10 | BODIPY ve Aza-BODIPY'lerin UV-Vis ve floresans spektroskopisi | Ders |
| 12 | Dipirometen, Aza-dipirometen, BODIPY ve Aza-BODIPY'lerin Kütle spektrumları | Ders |
| 13 | Dipirometen, Aza-dipirometen, BODIPY ve Aza-BODIPY'lerin Singlet oksijen, floresans kuantum verileri | Ders |
| 14 | Dipirometen, Aza-dipirometen, BODIPY ve Aza-BODIPY'lerin kuantum kimyasal (DFT) hesaplamaları | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Spektroskopi türlerini açıklayabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Dipirin ligant ve komplekslerinin yapılarını spektroskopik yöntemleri kullanarak açıklayabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Dipirin ligant ve komplekslerinin soğurma ve emisyon spektrumlarını, bunlara etki eden faktörleri bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Dipirin ligant ve komplekslerinin sentez yöntemlerini bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Dipirin ligant ve komplekslerinin teorik hesaplamalarını yorumlayabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Spektroskopi türlerini açıklayabilir | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
| Dipirin ligant ve komplekslerinin yapılarını spektroskopik yöntemleri kullanarak açıklayabilir | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | ;
| Dipirin ligant ve komplekslerinin soğurma ve emisyon spektrumlarını, bunlara etki eden faktörleri bilir | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | ;
| Dipirin ligant ve komplekslerinin sentez yöntemlerini bilir | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Dipirin ligant ve komplekslerinin teorik hesaplamalarını yorumlayabilir | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,4 | 4,2 | 4,6 | 4,6 | 4 | 3,8 | 4,2 | 4,6 | 4,2 | 4,4 |