Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoinorganik Kimya | KIM5008 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan SEVİNÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Karbon dışındaki elementlerin ve bileşiklerin yapılarını, kimyasal ve fiziksel özelliklerini, tepkime verme eğilimlerini inceleyen bir bilim dalı olarak tanımlanabilir. İnorganik kimya; sadece kimyanın analitik, organik ve fizikokimya gibi geleneksel alanları ile değil, aynı zamanda biyoloji, fizik ve jeoloji gibi bilim dalları ile de örtüşmektedir. Canlıların yapıında bulunan biyoinorganik maddelerin tanıtılması ve hastalıkların tanımlanmasında kullanılan maddelerin temel özelliklerinin öğretilmesi |
Ders İçeriği |
Canlıların yapısında bulunan organik, inorganik ve biyoorganik maddeler. Inorganik ve organik maddelerin reaksiyonları ve elde edilen bileşiklerin tanımlanması, canlı yapısındaki organik ve inorganik bileşikler, hastalıkların tanımlanmasında kullanılan biyoinoganik maddeler. Su, asitler, bazlar, tuzlar ve minerallerin biyoorganik maddelerden karbonhidratlar, ATP, proteinler, lipitler, enzimler, vitaminler, hormonlar, nükleik asitler ile etkileşimleri sonucu oluşan biyoinorganik maddelerin fizikselve kimyasal özellikleri. |
Ders Kaynakları |
BİYOİNORGANİK KİMYA. Prof. Dr. Ahmet KARADAĞ
Atkins, P. W. (2015) Biyoinorganik Kimya, Ahmet Kahraman |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyoinorganik Giriş: Biyoinorganik kapsamı, Periyodik çizelgedeki biyolojik önemi olan elementler. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması Sözlü |
2 | Canlı Yapılardaki Kimyasal Bağlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması Sözlü |
3 | Canlı Yapılardaki İnorganik Bileşikler | |
4 | Canlı Yapılardaki Mineraller | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması Sözlü |
5 | Eser Elementler: Fe, Zn, Mn,... Eser elementlerin canlı yapılarındaki yeri ve fonksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması Sözlü |
6 | Toksikoloji (Zehir Bilimi) | |
7 | Toksik Metaller: Pb,Hg,Cd. vs gibi metallerin canlı yapılardaki etkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması Sözlü |
8 | Toksik İnorganik Bileşikler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması Sözlü |
9 | Meslek Hastalıklarına Neden Olan Kimyasallar | |
10 | Hastalıkların Teşhisinde Kullanılan Kimyasallar | |
11 | Hastalıkların Tedavisinde Kullanılan İlaç Aktif Kimyasallar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması Sözlü |
12 | Hastalıkların Tedavisinde Kullanılan Metal İçeren İlaç Aktif Maddeler | |
13 | Hastalıkların Tedavisinde Kullanılan İnorganik İlaç Aktif Maddeler | |
14 | Diğer Konular |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Anorganik elementlerin yaşamsal sistemlerdeki önemini tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
Minerallerin canlılar için önemini açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
Metal iyonlarının biyomoleküllere bağlanması ve fonksiyonlarını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
Biyoinorganik kimya uygulamalarını aktarabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Anorganik elementlerin yaşamsal sistemlerdeki önemini tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Minerallerin canlılar için önemini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Metal iyonlarının biyomoleküllere bağlanması ve fonksiyonlarını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyoinorganik kimya uygulamalarını aktarabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |